Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Träning När anser ni att det är FÖR kallt för att rida, då menar jag ute eller i oisolerat ridhus? Hur kraftig/stark kyla klarar hästarna av att...
2
Svar
32
· Visningar
2 909
Senast: Gisburne
·
E
Träning Hej jag har ett ungsto på 2,5 år som har skaffat sig en del ovanor. Bland annat är hon väldigt naffsig dvs småbiter och gräver i fickor...
Svar
5
· Visningar
1 463
Ridning hur viktigt tycker ni det är att få till det där extra på hästen, då den arbetar så där fruktansvärt bra. Vad är priset? EX: En...
Svar
16
· Visningar
1 371
Senast: true_blue
·
C
Träning Tittar nu på böker som skulle passa mig jag har beställt Unghästen med Ingrid Andersson och Charlie Lindberg. Någon som har något fler...
Svar
5
· Visningar
986
Senast: Lena_B
·
Ridning ...när vi började diskutera att ha en stor IRL-träff för "barockarna" på Buke? Planerna var att träffas i Bunge på Gotland där det finns...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
8 873
Senast: Betsy
·
Träning Jag låter bilden tala för sig själv: Bild :cool:
2
Svar
31
· Visningar
2 256
Senast: gadriel
·
M
Träning Hur f-n kan en sådan här människa har djur..... märker inte att de släpar en häst flera kilometer efter transporten... fy vad...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 613
Senast: Enya
·
F
Träning Har funderat lite på det här med klicker-träning, sedan jag sett ett par klickertränade hästar "in action". Det är ju himla imponerande...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Gnapp
·
M
Träning Vet inte om jag lagt tråden rätt, men jag provar......... Går i funderingar angående kastration, och nu behöver jag råd. Min största...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 513
Senast: Iglatjarn
·
S
Träning Som så många andra hyr jag in mina hästar hos någon som äger både stall och mark. Detta innebär att man inte alltid kan få som man vill...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 287
Träning Har alltit velat märka mina hästar på ngt sätt (gärna synligt) "men det är ju bara travhästar" som ska märkas... Har nu hört mig för...
Svar
13
· Visningar
1 490
Senast: matte04
·
F
Träning Hästen jagbehöver hjälp med stegrar sig om man tar i henne hon går in bakifrån med tryck ex med kvast(inte liner då reser hon sig)
Svar
9
· Visningar
1 915
H
Träning hej!! någon som vet någon bra Nh kurs? gjärna i nordvästra skåne. :bow:
Svar
2
· Visningar
696
Senast: AnetteJT
·
W
Träning Min finska kusin tänkte sej vara kul och skickade mej en länk till en sida: http://www.hevosenkanssa.com - nu är det bara så att fast...
Svar
3
· Visningar
1 287
Senast: Sepeli
·
K
Ridning Hur gör ni för att få era hästar att tycka att det är roligt med träningen? Ni får gärna bua ut mej, men det enda jag kommit på själv...
2
Svar
24
· Visningar
2 395
Senast: knasan
·
C
Träning Det är så att min nordsvensk inte står still när jag ska sitta upp på honom. Han börjar gå runt i cirklar eller ska gå iväg. Han står...
Svar
16
· Visningar
1 290
Senast: Express_Pearl
·
Träning Tar gärna emot roliga och bra tips man kan träna på när man tömkör. vad kan man träna på ,hur kan man träna , varför ska man träna...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: tussa
·
L
Träning Min dotters ponny har gått som ridskolehäst i många år. Jag vet inte om det beror på det, men hon är väldigt hård i munnen och vill...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Araton
·
A
Träning har nu haft min häst i 2-3 månader. Och under en annan tråd under ridning så vet vissa som läst den att han har problem med att vara...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: 2 isisar
·
N
Träning Jag kör en shettis som är hur fin som helst, jobbar jättebra i dressyrkörning och tömkörning. Men i slutet av hösten har vi fått ett...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama