Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning När tycker ni att det är ok att låta hästarna gå ute dygnet runt? De kommer att ha fri tillgång på hö, så länge det behövs, men har...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 304
Senast: Crazyswede
·
B
Träning har en 4 åring som e jätte svår att sko. ägarna sa nått helt annat men jag orkar inte ta up det nu (låångt) när man skor henne så kastar...
2
Svar
22
· Visningar
5 090
Senast: Labero
·
Träning Har lyckats komma in i den dåliga ovanan att dra upp knät och skänkla med hälen, och sitter således och smågnager på hästen i varenda...
2
Svar
22
· Visningar
2 292
Senast: fia-lisa
·
X
Träning Hej hur stor risk är det att man förstör sommarpälsen om man rakar sin häst nu det är ju väldigt sent och hästen har fällt några veckor...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: Pansi
·
H
Träning Vad kan man läsa för hästböcker om man är nybörjare inom hästar och ridning? Några tips? Ska man läsa om grunderna, hästens dagliga...
Svar
3
· Visningar
846
Senast: Thera
·
Träning Om ni ska rida ut med någon annan där hästarna inte känner varandra, låter ni dom hälsa på varandra? En tjej jag rider med vill alltid...
2
Svar
36
· Visningar
3 122
Senast: Kockan
·
K
Träning Hej ! det är så att jag har börjat märka att mitt varmblod är lite stel och funderar på om det är pga kylan som kom så plötsligt. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: Houdinie
·
M
Träning vad använder ni för strö? hur mycket t.ex. halm lägger ni i boxen? vilket strö är bäst? MVH
2 3
Svar
52
· Visningar
3 677
Senast: Narcissa__Malfoy
·
H
Träning Hur självständigt rider ni egentligen? Red en häst på ridskola för någon månad sedan, t ex när vi skulle fatta galopp behövdes ingen...
Svar
17
· Visningar
1 395
Senast: Qodrofenia
·
C
Ridning Om du vore din egen domare, vilket "moment" skulle du och din häst få toppbetyg på? Det behöver givetvis inte vara en rörelse, du får...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 163
Senast: twinstar
·
P
Träning ...där det stod att hästen var född 04 och påbörjad longering och haft tömkörningssele många gånger. Varför longera en så ung häst, i...
2
Svar
22
· Visningar
2 310
I
Träning Hej! Jag är en tjej som har ridit på ridskola i ca 6-8 månader, alltså lite mer än en termin. Jag rider på ridskolan en dag/veckan...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: horse_tjej
·
L
Träning Har just fått hem min lille arabhingst som jag köpt i Danmark. Allt går jättebra men en sak är lite krångligt. Han är ganska rädd om...
Svar
11
· Visningar
2 489
Senast: paradox
·
F
Träning Nu är jag förvirrad igen :cry: :confused: Idag kom Hästfynd, och där läser jag en artikel av Lisbeth Jonsson att man inte ska...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 848
H
Träning Jag har ridit i snart 1 år, kan jag skaffa sköthäst? Är sköthäst lättare än att vara medryttare ca 1-2 dagar i veckan? Hur ofta är man...
Svar
1
· Visningar
825
H
Träning Hejsan Jag heter Lina och jag rider på ridskola, men jag har inte gjort det så länge, bara en termin och lite mer :angel: När...
Svar
9
· Visningar
1 942
Senast: Lizza
·
B
Träning Mitt tålamod börjar tryta... Jag KAN inte fånga min häst i hagen... Har setat i timmar i hagen och lockat, bönat och bett... Har haft...
2
Svar
29
· Visningar
2 441
Senast: bengall
·
Träning Igår så red jag min goa skötis. Hon var snäll och framåt, det gick jättebra. :love: Men så efter typ 30 minuters ridning säger det...
2
Svar
27
· Visningar
1 821
Senast: Doten
·
E
Träning Här kommer en transportfråga till från mig :D När ni kör häst i vanlig transport, brukar ni köra med öppen baklucka eller stängd...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 078
Senast: domino
·
B
Träning Har blivit väldigt nyfiken på rasen! När är lämplig ålder att rida in en NF? Vid vilken ungefärlig ålder har ponnyn växt klart? Hur...
Svar
17
· Visningar
3 738
Senast: Nitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama