Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Någon som är där? Vad tycker ni om hästarna och har ni favoriter/mindre favoriter:)? De sänder även på web-tv!
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 265
Senast: Mariaauto
·
Western Dela med er av erfarenheter och vad ni hört om ortho-flex westernsadlar!! är på väg att köpa en ev men har ingen erfarenhet alls av dom...
Svar
6
· Visningar
2 184
Senast: Isabelle L
·
Islandshäst Vart ska era ston i år? :) Kan börja med att berätta om mitt sto! Glódis från Forsen, 5år, ska visas på Wången innan betäckning...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 394
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Jag har hittat ett stall med løsdrift dær dom har två islænningar som ær mor med vuxen dotter och två minishettisar. Sjælv har jag en...
Svar
2
· Visningar
1 223
Trav Jag har en häst som hade stora problem med sina hovar när han kom till oss. Han var spikad i sulan och det fanns i stort sett ingen hov...
Svar
17
· Visningar
3 992
Senast: martha
·
Western Heter det Trail in hand eller heter det Trail at hand? Nu har jag sett olika benämningar överallt och undrar vad som är korrekt;)
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: wrangler
·
Islandshäst Hallå där ute! Jag har en liten fundering kring reglerna som gäller för Svenska mästerskapen som jag hoppas att någon kan hjälpa mig...
Svar
4
· Visningar
1 939
Senast: MalinE
·
Western är det en bom som är lika bred som en quarterbom men annorlund svängd eller är det en smalare bom typ semiquarter??(det var vad ägaren...
Svar
0
· Visningar
1 430
Senast: Isabelle L
·
Western Tänkte höra med er westernbitna människor, i HUS är det tillåtet att ha ett par ljusgråa ridbyxor eller är det beiga som gäller? :):angel:
2 3
Svar
41
· Visningar
6 214
Dressyr Hej, Idag när jag red kände jag inte igen min häst, Varje gång jag fattade höger galopp galopperade hon i vänster, och ifall jag...
Svar
9
· Visningar
1 924
Senast: supersara
·
Övr. Grenar Ni som är intresserade av Newmarkets historia kan kika på kanal 9 nu (kl: 13.30), de gör en arkeologisk utgrävning där.
Svar
0
· Visningar
1 956
Senast: Rosett
·
Körning Är det någon som har något tips på hur man får skaklar med piggar att ligga kvar i skakelhållarna när man kör med en pigg travare på...
Svar
12
· Visningar
3 179
Senast: Ingela_S
·
Islandshäst Jag har blivit grymt sugen på att köra in en av hästarna här hemma. Den häst jag har funderat på skulle nog funka utmärkt till det och...
Svar
6
· Visningar
2 712
Senast: Skulla
·
Western Finns det nåt (internationellt gångbart) uttryck som Mulle (den lilla tjocka kusen i Min Häst) skulle kunna utbrista? Ett...
Svar
16
· Visningar
2 589
Senast: Nethril
·
Körning Jag har en shettis som jag har börjat köra, jag har en liten "prärievagn". Jag är inte så van att köra så jag har inte så bra koll på...
Svar
4
· Visningar
1 709
Senast: Santoxen
·
Trav Jag har fått äran (?) att träna en häst i stallet, som i grund och botten är en hygglig häst och har en bror som tjänat några mille...
2
Svar
30
· Visningar
5 145
Senast: Kellie
·
Dressyr Sökte på buke men hittade bara gamla trådar. Men som jag fattat rätt finns det ingen "max" gräns på sporrar för stor häst? Har ett par...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Anyo
·
Western Har ni reflextäcken när ni rider och i såfall vilken modell? Funkar sådana där täcken med hål för sadeln på en westernsadel? Funkar...
Svar
8
· Visningar
2 422
Senast: Digbil
·
Islandshäst Hej! Lite nervöst känns det att skriva här då jag läst ganska många spydigheter..men hoppas på vettiga svar. Jag har genom åren köpt...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
20 641
Senast: UllaBeata
·
Tävling Ni får gärna flytta tråden om ni tycker att den är fel placerad. Jag som många andra häst älskare drömmer om att få tävla, men hur...
Svar
12
· Visningar
4 309
Senast: Vira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama