Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Finns det nåt (internationellt gångbart) uttryck som Mulle (den lilla tjocka kusen i Min Häst) skulle kunna utbrista? Ett...
Svar
16
· Visningar
2 613
Senast: Nethril
·
Körning Jag har en shettis som jag har börjat köra, jag har en liten "prärievagn". Jag är inte så van att köra så jag har inte så bra koll på...
Svar
4
· Visningar
1 723
Senast: Santoxen
·
Trav Jag har fått äran (?) att träna en häst i stallet, som i grund och botten är en hygglig häst och har en bror som tjänat några mille... 2
Svar
30
· Visningar
5 200
Senast: Kellie
·
Dressyr Sökte på buke men hittade bara gamla trådar. Men som jag fattat rätt finns det ingen "max" gräns på sporrar för stor häst? Har ett par...
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: Anyo
·
Western Har ni reflextäcken när ni rider och i såfall vilken modell? Funkar sådana där täcken med hål för sadeln på en westernsadel? Funkar...
Svar
8
· Visningar
2 454
Senast: Digbil
·
Islandshäst Hej! Lite nervöst känns det att skriva här då jag läst ganska många spydigheter..men hoppas på vettiga svar. Jag har genom åren köpt... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
20 838
Senast: UllaBeata
·
Tävling Ni får gärna flytta tråden om ni tycker att den är fel placerad. Jag som många andra häst älskare drömmer om att få tävla, men hur...
Svar
12
· Visningar
4 334
Senast: Vira
·
Western Hej! Skulle behöva lite hjälp i paddjungeln. Vad för paddar är bra, vilka är mindre bra? Tacksam för tips :) 2 3
Svar
40
· Visningar
5 038
Senast: SAVVY
·
A
Distans Jag startar tråden här så får ni fylla på..... Av ödets slump (Tack CK :bow:) kommer jag att fortsätta min variant av crabbet-traraber... 27 28 29
Svar
577
· Visningar
98 879
Senast: PrinsCaspian
·
Trav Finns det? Liknande "lär dig rida" fast i travformat. Enbart travhästar/travsport. Ska vara till en present,och får gärna innehålla hur...
Svar
0
· Visningar
1 198
Senast: Fibusen
·
Dressyr Har ett halvblods sto som haft problem med galoppen under många år. I samarbete med min tränare har vi skyndat lååångsamt. Idag kan hon... 2
Svar
36
· Visningar
4 984
Senast: Cha9
·
Hoppning Hejhej! Vill skynda mig lite nu, kan man tävla med Shettisar? Pay ´n Jump förstås men annars? :confused::) Undrar för att jag ska...
Svar
4
· Visningar
2 758
Senast: Snigel
·
B
Trav Kan man mellan intervalljobben nedast skrittträna en häst som skall till start eller måste den också joggas mellan jobben? Jag har en...
Svar
5
· Visningar
1 661
Senast: ghost
·
Islandshäst Vad tycker ni om hästens exteriör och hans tölt? 2
Svar
21
· Visningar
5 950
Senast: Michis
·
Distans Någon som har koll på vilka klasser det kommer vara på laxåritten? Den har ju inte kommit ut än på TDB :) Camilla
Svar
8
· Visningar
3 905
Senast: lulski
·
P
Hoppning Min dotter har fått sin första ponny, och har kommit dit att det kan bli aktuellt att hoppträna. Men!! Hur hittar jag träningar till en...
Svar
5
· Visningar
1 954
Senast: prallan
·
Körning En "praktisk" och bra "vardagsvagn" passande ponny, vad skulle ni välja eller vad har ni? Ergonomi för kusken är viktigt!
Svar
3
· Visningar
1 508
Senast: kolblakkur
·
Islandshäst Hej! Vi har i våras skaffat en islandshäst, men jag har lite frågor om tölten, då denna speciella ras är ny för mig. :) Hur vet jag från...
Svar
5
· Visningar
3 739
Senast: Sar24BB66
·
Western Hej! Är det några här som startat eller brukar starta sina hästar i galoppen - quarterracen? Mvh. Bowman
Svar
17
· Visningar
1 727
Senast: Annie1982
·
Övr. Grenar ...förutom söndagsgaloppen var nog Tidsresenärerna på kanal 9. De roade sig med att gräva ut ett stall i Newmarket. Dessutom hann de en...
Svar
1
· Visningar
2 164
Senast: Cambiaso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka