Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej! Skulle behöva lite hjälp i paddjungeln. Vad för paddar är bra, vilka är mindre bra? Tacksam för tips :)
2 3
Svar
40
· Visningar
4 982
Senast: SAVVY
·
A
Distans Jag startar tråden här så får ni fylla på..... Av ödets slump (Tack CK :bow:) kommer jag att fortsätta min variant av crabbet-traraber...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
98 603
Senast: PrinsCaspian
·
Trav Finns det? Liknande "lär dig rida" fast i travformat. Enbart travhästar/travsport. Ska vara till en present,och får gärna innehålla hur...
Svar
0
· Visningar
1 191
Senast: Fibusen
·
Dressyr Har ett halvblods sto som haft problem med galoppen under många år. I samarbete med min tränare har vi skyndat lååångsamt. Idag kan hon...
2
Svar
36
· Visningar
4 891
Senast: Cha9
·
Hoppning Hejhej! Vill skynda mig lite nu, kan man tävla med Shettisar? Pay ´n Jump förstås men annars? :confused::) Undrar för att jag ska...
Svar
4
· Visningar
2 735
Senast: Snigel
·
B
Trav Kan man mellan intervalljobben nedast skrittträna en häst som skall till start eller måste den också joggas mellan jobben? Jag har en...
Svar
5
· Visningar
1 648
Senast: ghost
·
Islandshäst Vad tycker ni om hästens exteriör och hans tölt?
2
Svar
21
· Visningar
5 900
Senast: Michis
·
Distans Någon som har koll på vilka klasser det kommer vara på laxåritten? Den har ju inte kommit ut än på TDB :) Camilla
Svar
8
· Visningar
3 890
Senast: lulski
·
P
Hoppning Min dotter har fått sin första ponny, och har kommit dit att det kan bli aktuellt att hoppträna. Men!! Hur hittar jag träningar till en...
Svar
5
· Visningar
1 941
Senast: prallan
·
Körning En "praktisk" och bra "vardagsvagn" passande ponny, vad skulle ni välja eller vad har ni? Ergonomi för kusken är viktigt!
Svar
3
· Visningar
1 499
Senast: kolblakkur
·
Islandshäst Hej! Vi har i våras skaffat en islandshäst, men jag har lite frågor om tölten, då denna speciella ras är ny för mig. :) Hur vet jag från...
Svar
5
· Visningar
3 717
Senast: Sar24BB66
·
Western Hej! Är det några här som startat eller brukar starta sina hästar i galoppen - quarterracen? Mvh. Bowman
Svar
17
· Visningar
1 699
Senast: Annie1982
·
Övr. Grenar ...förutom söndagsgaloppen var nog Tidsresenärerna på kanal 9. De roade sig med att gräva ut ett stall i Newmarket. Dessutom hann de en...
Svar
1
· Visningar
2 158
Senast: Cambiaso
·
Trav Hej alla travfantaster! Fick idag ett samtal från en amatörtränare som ville att jag ska börja ridträna hans 7-åriga ostartade sto...
Svar
1
· Visningar
1 627
Senast: martha
·
Trav Jag är ute efter ett "vinnartäcke", alltså typ Cabejos vinnartäcken. Jag brukar snylta på Hottens täcken som det står diverse olika...
Svar
4
· Visningar
3 032
Senast: martha
·
Western Jag provade en kompis sadel på min häst, den låg som gjuten. Och jag har väldigt svårt att hitta sadel till min tunna. Jag tycker inte...
Svar
6
· Visningar
2 039
Senast: Seabaz
·
Körning Hej, Jag är ny här och har bara en liten fråga. Jag har skaffat en rockard till min islänning. En rockard byggd på sabbaxel så den är...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: Lydia
·
N
Trav Har aldrig riktigt fått det här klart för mig..:o Hur får man rita sin dress egentligen? Måste man hålla sig till mönstren ST har som...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: NicoleN
·
Islandshäst Nu är jag bara nykiken men måste ju fråga ändå. Varför har man denna nosgrimma just till islänningar? Har sett en "vanlig" ridhäst med...
Svar
10
· Visningar
2 617
D
Islandshäst Hej! Min islandshäst får gropar brevid manken av sin sadel. När jag känner "under sadeln" vid manken så känner jag att den verkar ha...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
17 607
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar