Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

• Låst
Islandshäst Här fortsätter vi (utan pop- ups) att uppdatera om stort som smått. :D
108 109 110
Svar
2 195
· Visningar
188 688
Senast: Elina8
·
Trav I denna tråd gratulerar vi till SEGRAR, alla övriga grattis har en flytande tråd *länk* Felplacerade grattis i denna tråd kommer...
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
116 641
Dressyr Jag undrar, som rubriken antyder, hur viktiga hästens gångarter är i bedömningen då man tävlar dressyr? Är det något som domare lägger...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
17 030
Senast: fio
·
Western Sadel till denna rygg? Bred som en bardisk, rätt rak, maffigt bogparti med normalhög manke, å liite överbyggd. Ger snart upp å köper en...
Svar
8
· Visningar
2 139
Senast: Piraja
·
Dressyr Urfånig fråga, men ... Fick rätt brutala skavsår i rumpan vid gårdagens dressyrträning och på söndag ska jag tävla. Kan knappt gå, än...
2
Svar
23
· Visningar
5 371
Senast: Myelin
·
Dressyr Hej, jag har ett 4,5 årigt halvblod, ganska nätt och fin modell. Nu har jag dock problem med sadel dock inte från hästens sida utan...
Svar
11
· Visningar
4 513
Senast: karini
·
Western Så, eftersom jag äntligen bestämt mig för att ställa Chili (f. 06) i halter på paint championatet i oktober så tycker jag att det behövs...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
10 843
Senast: Kickis
·
Islandshäst Ungefär hur stor /vilken mkh är det "normalt" eller vanligt att en 1½årig islandshäst är? Jag har en född -11, och tycker att hon...
Svar
3
· Visningar
1 333
Senast: kryddelydd
·
Tävling Var på tävling häromhelgen. Tävlingsplatsen saknade det mesta som jag tycker behövs på en tävlingsplats, men funktionärerna var bra. Det...
Svar
9
· Visningar
3 964
Senast: SQT
·
Islandshäst Det diskuteras en hel del om samgående med SvRF och förhandlingarna har kommit en bit på vägen, SIFs styrelse är tydligen positiva till...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
30 425
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Jag har de sista 10 åren enbart ridit i Amerigosadlar (Cortina, CC, DJ, Alto) och tycker jättemycket om sadlarna, servicen från...
2
Svar
21
· Visningar
8 656
Trav Läste en artikel (via Hastmagazinet) om Fritiof Piraten som tävlar bettlöst. Frågan har kanske varit uppe förut. Tycker det ser...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
19 235
Senast: martha
·
Dressyr Hej! Jag tänkte bara höra om någon kanske kunde tala om för mig vilka regler, klasser, och kval som gäller för ungponny (dressyr) Då...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Goldwin
·
Övr. Grenar Jag är en tjej på 17 år. Jag har ridit dressyr hela mitt liv och tycker det är jätte roligt. Men Har länge velat börja med galopp. Och i...
Svar
1
· Visningar
2 306
Körning Jag håller på att sätta min unghäst framför vagn. Allt går kanon och han går mer än gärna framför vagnen. Men. Det finns ett problem som...
2
Svar
24
· Visningar
4 676
Senast: lanzo
·
Western Ni som rider med bosal, skulle ni vilja förklara lite för mig hur man gör? Eller rekommendera någon bra bok i ämnet då jag är lite...
Svar
2
· Visningar
1 308
Senast: Albert
·
Trav Jag tänkte att vi behöver en presentationstråd av årets föl, moderator kanske kan nåla?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 643
Senast: Monimaker
·
Islandshäst Jag satt och läste på uppdateringstråden och började fundera på vad era hästar väger? var upp på Wången för ett par helger sedan och...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 223
Senast: Elina8
·
  • Låst
Western Ja, som titeln säger, ös på med information om western ridning! Som t.ex. varför ni började med det, vad det går ut på, hur det skiljer...
Svar
2
· Visningar
1 380
Western Försöker hitta på nätet men kan bara inte hitta billy cooks hemsida så jag kan söka efter en sadel! Hittar bara återförsäljare ;) Är en...
Svar
0
· Visningar
1 497
Senast: Isabelle L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama