Sv: bettlöst

Måste bara tillägga lite..

Självklart har hästens huvudställning med tölten att göra, det blir ju helt olika böjningar i kroppen!

Däremot så tror jag att den "bra" formen nog inget med bett/inte att göra, utan snarare hur man använder vad-det-nu-är-man-har-på-huvudet på hästen.

Men, det är vad jag tror, och jag kan mycket väl ha fel även om jag skriver "självklart". Har någon bra argument mot så framför gärna dem :)
Däremot tror jag inte att turridningsridning går obemärkt förbi för hästen.

Måste bara tillägga lite..

Självklart har hästens huvudställning med tölten att göra, det blir ju helt olika böjningar i kroppen!

Däremot så tror jag att den "bra" formen nog inget med bett/inte att göra, utan snarare hur man använder vad-det-nu-är-man-har-på-huvudet på hästen.

Men, det är vad jag tror, och jag kan mycket väl ha fel även om jag skriver "självklart". Har någon bra argument mot så framför gärna dem :)
Däremot tror jag inte att turridningsridning går obemärkt förbi för hästen.

tack, det är detta jag försökt fått fram hela tiden.
jag har fått svar så jag förstår, tusen tack för det.
så nu ska jag med glädje prova mitt nya "bett" när det kommer.
jag var mest rädd för att det skulle påverka i nacken för mycket.
men som Korven sa.....mulen ner i backen är gräset som lockar :p

ja nu har jag provat och jag upplever ingen skillnad när man ska tölta.
däremot tycker jag han svarar emot mer eller vad jag ska säga.

Liknande trådar

Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 217
Senast: Tossa90
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 199
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 904
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar