Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Djurens rätt har gjort en omfattande undersökning/förklaring om travsportens utrustning länk1 och länk2 De har hämtat väldigt många...
29 30 31
Svar
617
· Visningar
58 646
Senast: martha
·
Trav Dags för en bildtråd där vi kan visa hur årets föl växer och utvecklas kanske? Jag börjar med en bensprattelbild på vårt yngsta föl...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
14 424
Senast: JMLL
·
Hoppning Hej! Jag har en riktig noobfråga till er på bukefalos! Har precis tagit grönt kort och letar nu häst att tävla i hoppning med. Kom...
Svar
5
· Visningar
1 877
Senast: Mimsan_
·
Fälttävlan Jag har en gammal ponny (ca 20år men pigg som en 5åring!) som tävlat väldigt högt i fälttävlan, bl.a placerat sig i SM (många år sedan)...
Svar
4
· Visningar
3 772
Senast: Mimsan_
·
Western Jag vill börja rida western på min ponny. Hon är väldigt het och är svår att bromsa osv. Jag skulle vilja skola om henne till...
Svar
6
· Visningar
2 211
Senast: Ginne
·
Körning Jag fyndade mig en vagn idag som jag ska ställa iordning i vinter. Flaket är väl det som är i sämst skick, det är rötskadat så allt där...
Svar
4
· Visningar
1 695
Western Jag har sökt runt på Buke efter en tråd där det står hur man knyter en repgrimma, men jag har inte hittat någon... Tipsa mig gärna om...
Svar
19
· Visningar
6 615
Senast: Texaz
·
Körning Hej på er kära bukare! Jag hoppas nu hitta någon som är kunnig med selar och vagnar.. Jag har 2 vagnar till min mini, en 4 hjula vagn...
Svar
9
· Visningar
3 269
Senast: urkella
·
Trav Vad tycker ni om vagnarna med slagbom? Vilken av vagnarna föredrar ni, Royal eller Custom?
Svar
10
· Visningar
5 236
Senast: maue
·
P
Trav har idag diskuterat olika former utav att äga travhäst. finns ju som sagt flera olika möjligheter att äga en häst på, tex...
Svar
9
· Visningar
2 717
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Jag rider hos en tränare en del och har nu tänkt att köpa en vanlig sadel (alltså "ridhästsadel") som jag ska kunna använda på iaf ett...
Svar
2
· Visningar
2 874
Senast: mackan
·
Western Jag läste på SPB-gruppen på FB om att från och med nästa år får man regga cropouts i APHA. Jag blev lite nyfiken, vad tycker ni om det...
Svar
8
· Visningar
1 354
Senast: wrangler
·
Körning Håller på lite med modellhästar sen en kort tid tillbaka och eftersom man är körintresserad så var jag tvungen att testa att göra selar...
2
Svar
28
· Visningar
5 580
Western Någon som känner till märket? är det kvalite? funderar på att ta hem och prova en sadel, men märket kändes lite okänt och vill veta lite mer
Svar
0
· Visningar
1 157
Senast: _FiA_
·
Hoppning Får man lov att tävla en D-ponny i hästklassen? Jag är snart 18 (har inte tävlat tidigare) och har en go D-ponny som skulle kunna tävla...
Svar
5
· Visningar
2 240
Senast: Fredag
·
Dressyr Håller redan på att börjar planera min första dressyrstart med min -09a;) Måste ju börja i tid, skämt o sido. Ju mer jag funderar ju...
Svar
10
· Visningar
1 866
Senast: mooi
·
Tävling Det här kanske står i den nålade tråden längst upp, men jag kan inte öppna länken om grönt kort i den. Jag är helt novis på det här att...
Svar
2
· Visningar
2 641
Senast: mamman
·
Islandshäst Jag har ridit "vanliga" hästar hela mitt liv och har ridit in och utbildat "vanliga" hästar men för en tid sedan insåg jag att jag vill...
Svar
15
· Visningar
2 960
Senast: Lobelia
·
Trav https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ujjn6o7eorA Vem kan glömma elitloppet 1994 ? Jag får fortfarande tårar i...
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: Petronilla
·
Körning http://www.svd.se/sport/lang-dopningsavstangning-for-ponnykusk_7470512.svd
Svar
15
· Visningar
3 766
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama