Behöver jag större sits?

Sv: Behöver jag större sits?

Va? Mobbarsidan? Universitetsexamen? Vem far inte uttala sig?

Las vad du sjalv har skrivit igen, sa kan du lasa vad jag skrivit igen.

Om det ar nagra ord jag anvandt som ar "stora och tunga" sa ber jag om ursakt for det var inte min mening. Och det ar mojligt att jag last dig fel, men dina inlagg, for mig, ser ut som om du insinuerar till TS att hen ar for tung och for stor. Vilket verkligen inte ar sant. Ska man insinuera till nagon att denne individ ar for stor, sa ska man ha kott pa benen for sina pastaenden.

Givetvis far alla uttala sig, men nar fragan ar gallande en sadel (dar jag fortfarande ar overtygad om att den knappast ar en 16"are) och sen borja dividera om ryttarens vikt... trotts att vikten ar utskriven och att den Knappast ar enorm. Det ar dalig stil.

Inläggen jag kommenterade är raderade nu. Det var inte riktat åt dig.

Ja jag har indirekt sagt att hon kanske ska tänka på vikten/storleken på sadeln för att värna om sin häst. Jag har inte sakt att hon bör banta.

Den översta var riktat mot dig, om videon inte fungerar. är det en specifik fråga/person så citerar jag.

Imo är allt detta med knapplån lite överskattat. :p jag kollar aldrig sånt själv om någon svarar mig så märker jag det på sammanhanget el citering.

Slut på ot.

kl*

Varningar utdelade och några inlägg raderade. Påminner er om denna forumregeln:
För att forumet ska bli trivsamt och användbart för alla besökare skall du följa allmän netiquette (nät-etikett). Kort sagt innebär detta att man ska bete sig korrekt och vettigt även på Internet. Var vänlig och korrekt gentemot andra och gå aldrig till personangrepp.

/ricca, moderator på western

Jag kom att tänka på en sak när jag såg den här bilden på mig å pollen, behöver jag en större sadel? det är 16 tum, normalt alltså. men jag tycker det ser tight ut på bilden, mina feta lår tar ju nästan i :D. Hur "nära" ska man sitta hornet egetnligen?om jag behöver större än normal sists, innebär det att jag är fet då :rofl:

Stirra dig inte blind på storleken. Det skiljer mellan inriktningar och fabrikat så det är prova som gäller. Jag är lite längre än dig och har några kilo till också (tyvärr :o). Våran minsta sadel är 14" och den största är 15.5". Alla dessa sadlar passar både maken och mig, dock undviker maken den minsta av andra anledningar. Vi föredrar lite olika sadlar och det tror jag har att göra med storleken på "midjan" då det är skillnader i maskulint och feminint bäcken. Men våra resp favoriter är samma storlek och typ, dock är makens custom och min en vanlig masstillverkad. Dock mycket praktiskt med att vi kan rida i alla våra sadlar då vi enkelt kan byta hästar! Våra "engelska" sadlar är 17" till 17.5".

Delvis kl
TS; Jag tycker att du och din häst passar ihop storleksmässigt.
När det kommer till häst storlek så är våran största häst ca 165 och den minsta ca 145. Jag har inget problem att rida någon av dom och den lilla kräver den vidaste sadeln av dom alla. Jag förstår faktiskt inte alls hysterin i höjd på hästar. Min åsikt är precis som flera här att det är hur hästen är byggd som är avgörande.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 555
Senast: Imna
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 085
Senast: Mickizz
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka