_FiA_
Trådstartare
Sv: Behöver jag större sits?
tack för svaren du ger mig
Jag ska testa nästa ridpass att länga ett eller 2 hål och se vad som händer.
Det är en reiningsadel. så någon pleasuresits får man ju inte.., men det kanske är vad jag behöver för att bättra på sitsen? har ju ridit dressyr en gång i tiden, men helt tappat det sedan man började med western- Ingen av mina westerntränare har ens nämnt sitsen heller. Tränar ju mest reining där den inte bedöms alls.
Nu har vi tittat lite till pa bilden och diskuterat, lang dina stiglader i alla fall ett hal. Prova med ett hal langre, sen testa ytterligare ett hal.
Maken halsar: hela teorin bakom att pa yngre hastar korta stigladrena ar for att fa fram fotterna och upp knana, sa att du kan halla fotterna framfor ditt eget huvud och "knee up", alltsa en version av saddle bronc sits. Fotterna framfor huvudet + knana mot forken = kontaktlim i roven. Man laser sig i sadeln pa det sattet.
Han -tror- att ditt storsta problem ar just att du rider med lite for korta stigbyglar.
Sen far du forsoka kika pa hur din sadel ar byggd, vilken sits ar det den ar designad for att ge dig? Sitsen i de olika inriktningarna ar "helt" olika, och beroende pa inriktning pa sadeln far man anpassa sig. Att rida i pleasuresits i en cuttingsadel t.ex. ar att motarbeta hela syftet med sadeldesingen
tack för svaren du ger mig
Jag ska testa nästa ridpass att länga ett eller 2 hål och se vad som händer.
Det är en reiningsadel. så någon pleasuresits får man ju inte.., men det kanske är vad jag behöver för att bättra på sitsen? har ju ridit dressyr en gång i tiden, men helt tappat det sedan man började med western- Ingen av mina westerntränare har ens nämnt sitsen heller. Tränar ju mest reining där den inte bedöms alls.