Tävlingstråden 2012 :)

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Bildbomb från en regnig finaldag förra helgen på Wången
199804_10151056395753167_234240781_n.jpg
[/IMG]
385991_10151056396883167_1560477511_n.jpg
[/IMG]
551654_10151056394543167_807610308_n.jpg
[/IMG]
527175_10151056397368167_1426552578_n.jpg
[/IMG]

Jag skulle köra på F2 ändå, roligare program och större utmaning :)
Du hinner ju träna liiiite pass innan dess.
Träna bara läggningar och KORTA sträckor, det brukar göra under.

Fina bilder! Jag såg er i helgen, ser ut att vara en väldigt trevlig häst, och min väldigt hästrädda mamma tyckte att din häst var den enda på tävlingen som var fin då den hade så snälla ögon. ;)

Kul att hon lyckades charma din hästrädda mamma! Hon är verkligen supertrevlig.
Red du också på Wången eller var du där och tittade? Inget vidare väder för publik på Söndagen men det var OK att rida.

KL.

Nu har jag och Audur debuterat i V2 på riktigt! Har bara ridit det på träningstävling förut. Debuten gick väl sådär. Gick ut på 4,83. Hade inte så höga förväntningar heller eftersom vi inte riktigt har varken arbetstempo eller ökat. Men är trots det rätt missnöjd eftersom att jag vet att vi kan mycket bättre i grundgångarterna. Vi var med i T7 också som också gick rätt dåligt, men vi lyckades ta oss till final och slutade på en fjärdeplats.

Nu lägger vi det där med öppen klass på is tills nästa år. Är anmäld till V5 och T8 både på Odinns KM och Forsens hösttävling. Får se om det blir Gladurs lätta också som avslutning på säsongen.

Det är inte ofta det händer, kan jag lugnt säga.
Jo, jag tävlade också. Söndagen var ju sådär med vädret, men är glad ändå för att det var Söndagen och inte Lördagen så att man kunde ge utrustningen en chans att torka i några dagar.

Satsa på F2! :D

Öva passläggningar och ta chansen att få töltpoäng där du "slipper" visa arbetstempo/ökat tempo! :)

*kl*

För oss är nästa tävling Dyggur KM nästa helg! På Freyfaxis Inofficiella lagtävling gick vi ut på över 5,70 i femgången så jag hoppas hon känns lika fräsch nästa helg, A-klass i femgång vore en kul bonus även om jag bestämt mig för att framförallt satsa på passen. :)

KL*..

nervös nervös Nervös...

Tävling nu i helgen... Många starter..
Skulle kunna stryka mig bara för det..

Jag vet att Jag borde ändra inställning, till: Det här klarar vi grabben, eller något sådant.. Vi ska visa dom :)..

Men Nä.. Man ger upp, redan ett par dagar innan tävling..

Hur gör man för att motivera sig? Nu klarar vi det här liksom?!..

Se det som en kul grej? Att tävla ska ju vara roligt, man får ett kvitto på hur formen var just den dagen och sedan i ett längre perspektiv får man ett kvitto på om utvecklingen går åt rätt håll. Kanske behöver du släppa på lite prestationsångest? Tänk vad roligt det blir att komma iväg, träffa lite hästfolk och komma ut på banan lite.

Andas och fokusera på att det är roligt, det kommer gå bra och släpp helt enkelt det andra. :)

När jag tävlade som mest med Snudda åkte vi oftast från fredag till söndag, jag och mina föräldrar, hyrde en stuga eller liknande och hade en trevlig helg helt enkelt :) Om vi dessutom kunde få med ett gäng från stallet så blev det ju bara ännu roligare!
Det är mitt bästa tips för att kunna ta det lite mer avspänt, att allt runtomkring tävlingen med umgänge och så, som lika roligt som själva tävlingsmomentet! Sen bor vi i Värmland också, så då är man i princip tvungen att åka långt för att tävla. Bor man mer i "tävlingarnas centrum" så förstår jag ju att man kanske inte bokar boende och åker på en hel helgutflykt. Men himla kul och mysigt är det!

Håller i övrigt med Brolinskan, det ska vara roligt att tävla :)

/Anna

Jag ska skriva lite om helgens tävling också (skrev även i snacktråden).

Vi hade ett ganska litet KM med omkring 30 - 35 ekipage, och jag var mest speaker men red också T8 med Lipurtá (e: Glampi och mamma till Kormákur som jag ska rida in i höst). Lipurtá bor ca 45 minuters bilresa från Arvika där jag bor, så jag har bara ridit henne ca 8 gånger inför den här tävlingen, men jag såg det som en rolig sak och lite miljöträning för henne :)

På tävlingen skötte hon sig jättebra! Hon var inte särskilt spänd, trots att det var hennes första tävling, och verkade tycka att det var roligt på banan. Dock försöker hon smita ifrån mina hjälper när jag försöker få henne att kliva under sig och rensa sig i tölten (hon blir gärna passtaktig), men det är något som behöver jobbas med under en längre tid. Hon behöver bli starkare och hitta mer balans helt enkelt.
Men det slutade i alla fall med en första plats på 5,17, och mer nöjd kan jag inte vara med henne! Hon är väldigt trevlig att rida och med lite träning tror jag att hon kan bli en riktigt fin tölt-, pass- och femgångshäst.

2c0c0abd.jpg

http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/4aa61c15.jpg?t=1347270070

6d77e056.jpg

44c656bf.jpg

http://i1069.photobucket.com/albums/u470/annalilieback/187a9a4c.jpg?t=1347270069
Ursäkta sitsen..

Hoppas att jag inte bombade sönder tråden fullständigt nu!

/Anna

KL*..

Tävlade i helgen.. Med våra 5,10 tog vi oss en ledning i B finalen.. Vi missade A finalen precis..
Final dagen gick lite sämre, men Jag är nöjd än då, Tyckte min häst kändes lite trött i all pälssättning, trots att han är klippt.. :)..
250388_4667392729465_1668204093_n.jpg
..
Lite hög i formen ;)..

KL.

Jag och Sigtyr här på buke har i helgen varit och tävlat på Odinns KM/DM. Jag har känt mig lite omotiverad till tävling ett tag och det blev ju inte bättre att det blev kattlåda sist jag tävlade. Men efter en dagskurs för Peter H var motivationen tillbaka! Och det märktes också på tävlingen i helgens poäng. T8 var först ut och det ser jag egentligen mest som uppvärmning, det kändes bra trots min passiva ridning och vi fick totalpoängen 5,60 (ääntligen några sexor i tölt). Såklart ville jag att fyrgången skulle gå lika bra och trots att tölten inte var lika bra som på förmiddagen gick vi ut på 5,50 i V5.

Inför söndages finaler låg jag etta i T8 och tvåa i V5 bara tre hundradelar efter ettan. Kunde knappt sova på natten för att jag var så nervös. Iallafall så kom vi tvåa i T8 och kammade hem första platsen i V5! Dessutom blev vi klubbmästare OCH distriktmästare. Sigtyr vann även båda sina klasser så det var en riktigt bra helg.

Nu taggar vi inför forsentävlingen om några veckor. Då rider jag också V5 för sista gången på ett tag eller kanske för alltid på Audur. Sen är det dags att gå vidare till V2.

pic_504cdf059606ee0e391b21b4.jpg

pic_504cdf3f9606ee0ddf590dd2.jpg

Grattis vad kul att det går så bra :-)

Jag ska anmäla mig på våran första oficiella tävling nu.. Nervöst haha!
Åker nog till Josefine och Sigfus i oktober och kör av "debuten" för lillen :)

Tack! :)

Funderar också på att avsluta säsongen hos Sigfus och Josefine i Okt! :)
Det är ju alltid så trevligt där! :)

Grattis till fina poäng och resultat! Kommer det upp fler bilder på er från tävlingen?
Funderar kanske också på tävingen hos Sigfus och Josefine, vi får se hur jag tycker att formen känns.

Åh vill också tävla! Saknar det så mkt! Får gott vänta till istölten i vinter om vi nu har fått fart på tölten tills dess!Hoppas! haha Vi ska ju iallfall vara med på rävjakt snart på ängarna och det ska bli skoj! =) Jag vet.. Man ska inte ha bråttom men det är ju så kul att tävla!=)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar