Tävlingstråden 2012 :)

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Vilken bra konstruktiv kritik!
Jag lade upp 2 bilder i "Gångartsbilder kontruktiv kritik" men fick bara ett enda kort svar. Kanske man kan be lite snällt om ett utlåtande på dem? :laugh:
Bilderna passar ju inte här eftersom jag inte tävlar... och jag hade blivit jätteglad!

Nu tycker jag att det är dags att putta upp denna tråd igen!! :D

I slutet av juni debuterade jag och Audur i öppen klass och gjorde det riktigt bra om jag får säga det själv! Det var på gydas träningstävling och det var bara en domare, men det var en riktigt rolig tävling!
Vi vann iallafall V2 på 5,5 (fick min första 6a i trav och 6,5a i galopp:)) och kom två i T3 på 5,0.

Nu i helgen drar jag och Sigtyr här på buke till Norrköping med Audur och Audur. Det är gaedinga SM-kval. Har inte ens som mål att kvala sm utan gör det bara för att prova på och har som mål att komma runt banan och typ få över 7 eller nått! :)
Det får gå som det går! :)

*KL*

Jag var med på Gaedingakeppni SM-kval i lördags på min häst och lyckades precis kvala på 7.8. Är totalt överlycklig över detta så jag tänker banne mig köra 40 mil till Norrköping för att vara med på SM!!!!!

Mitt mål är att ha kul och inte komma sist :)
Vet att jag inte kan hävda mig mot proffsryttarna i eliten där så lika bra att ha ett mål som ja kan uppnå :)

Tänk att få vara med på ett SM liksom ;)

Oj förlåt, det här hade jag helt missat! Jag ska titta på bilderna ikväll och svara :)

Grattis!!

och bra med rätt inställning där! =)

Så körde jag på "vanliga" SM:et också. Fick 5.80 i PP1 och 8,95 i speedpassen. Inga höga placeringar någonstans men är supernöjd! =)

Åh Grattis! :D

kl.
Det där med gaedingakeppni var ju svårt! Skrapade ihop poängen 7,66 som blev en niondeplats. Men på grund av en hel del strykningar så fick vi rida final!
Finalen var låång. Men vi kämpade och hamnade på en sjätteplats. Vi får se hur det blir med gaedingakeppni i framtiden, nu taggar vi inför gydas hösttävling där vi ska vara med i v2 och t7!

KL

Vi siktar på en tävlingspremiär i höst! Först är det Odinns familjedag på Romme där vi tänkte vara med och lektävla och liksom värma upp och prova på och sedan ska vi nog till Leksand om det var första helgen i oktober. Mål: 1. Hålla sig kvar på banan. 2. Ta sig runt banan i någorlunda skick. 3. Inte kräkas :D

Hoppas bara att vi får bilen lagad snart så vi kan åka på träning igen så det blir någon ordning på oss ;) Kul att utveckla sig!

KL

Jag har nu anmält mig till min första officiella tävling (och min andra tävling någonsin). Det blir en V5 på KMet om ett par veckor. :o:banana:

Känns kul men nervöst som attan.

Wiiie :)

Vilket KM? på M-hof?
Isf ses vi där!;)

*KL*

Någon här som ska vara med på Naggurs välgörenhetskeppni?
Kanske kan ha en mini-buke-träff där:idea:

Nope, tyvärr. Jag gillar inte firmakeppni :o:p
Däremot ska jag vara med på Gaedingakvalet och på Gandurs KM i höst. Ville vara med på Naggurs också men jag ska på dop då- som gudmor, så det är lite svårt att missa ;)

Anmälde mig till höstens första tävling nu precis :)

Har velat lite kring vilket varv jag ska välja, för galoppens skull är det sak samma nu för tiden.. Men tränade på banan i helgen för min tränare och hon rekomenderade höger varv ändå (det som innan varit bäst) för han går tydligen mycket bättre ändå i höger :) så det får bli höger!

anmälde mig till V5 och T7, dock vet jag redan nu att jag inte kan vara med på några finaler eftersom vi ska på bröllop 1530 samma dag... men jag e så tävlingssugen och det är så himla få tävlingar i höst, så jag tänkte jag får passa på att rida några uttagningar iaf :)

blir roligt det här :)

KL

Pay and Ride idag, första ovalbanetävlingen, första femgångsstart och första läggningen på inte hemmaplan. :) Hade med andra ord inga höga förväntningar. Dessutom var det spöregn med tung bana och Vera kändes trött. Tölten var styv och markbunden, traven höll hon hela banan (yippie!!), dock oformad och utåtställd. Galoppen höll hon med (:D) dock lite fyrtaktig. Skritten var hon ofokuserad i, tittade på saker runtomkring och överilade. Passen fick vi till helt ok, hade dock missat att man måste lägga från galopp och fick -2 i avdrag för det. Slutade trots detta på 4,20 så då bör hon kunna ligga runt 6,0 en bra dag i framtiden :) Vera skötte sig så bra ändå, lätt att lasta och lyssnade fint.

Nästa gång blir det klubbmästerskap 15-6/9, F2 och någon töltklass.

*KL*

Är det någon som vet,förmodligen:angel:, hur det ligget till med vilka klasser ´man får rida på samma tävling.
Jag vet att man bara får rida en töltklass och en gångartsklass, 5- eller 4-gårng. Om det inte är så att man kvalar till A-klass. För visst är det så att om man kvalar till A-klass i B-c-klass kan man efteranmala sig i A-klass och få rida ytterligare en gångarts- eller tölt-klass?
Hur ser det ut med passgernarna? Får man rida mer än en passgren på en tävling?
Passgren plus tölt- och gångarts-klass?

Någon som vill ge en beskrivning på de olika passgrenarna? Vill gärna rida pass men är så osäker på hur det funkar...:(

Om du kvalar till A-klass KAN DU få rida A-klass uttagningen, inte alltid men ibland får man det. Tror främst det är på nationella detta tillämpas. Men det är ju inte annan klass utan samma. Du får ju t.ex. inte starta T1 och T2 på samma tävling.

Du får rida alla passgrenar på en och samma tävling. Däremot får du inte starta P1 och P3 (250 och 150m) på samma tävling.
Du får rida passgrenar+töltklass+gångartsklass på samma tävling.
(Jag har startat 3 passgrenar, T2 och F1 på samma tävling t.ex.)

P1 är 250m, rids två och två. Snabbast vinner.
P3 är 150m, samma sak som ovan.
P2 är speedpass. 100m, snabbast vinner.
PP1 är stilpass. Det här är den svåraste passgrenen. Här bedöms läggning (inom första 50m), sen bedöms första sträckan i pass (50m), sedan andra (50m), sedan även nedtagningen (50m). Du får även poäng för tiden.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar