Sv: Tävlingstråden 2012
Jupp jag är anmäld till SM i F1, målet är att få över 5.90 och kvala in till nästa år redan på SM, final kommer vi nog inte till redan i år men det är ju det långsiktiga målet
men det ska bli jätte roligt och är en häftig upplevelse att vara med och jag är glad och stolt över att vi har tagit oss dit
Men om allt flyter på och vi inte får några missar kan det nog gå bra
I helgen var vi på Stenholmen och red vår första nationella tävling i A klass och det gick mkt bättre än förväntat, tittade innan på startlistan och kände mig liten
I T2 fick vi 6.5 för valfritt och kort tempo tölt av 3 domare och 6.0 av 2, på lös tygel blev han lång och låg och gick lite väl frt så det blev bara 4.5 och 5.0 men vi slutade på 5.60 och kom på 11.e plats vilket inte är fy skam med tanke på att det bara var topp ekipage som var där och tävlade.
I F1 fick vi 3x6.5 och 2x6.0 i tölten och 6.0 på passen men vi gjorde en rätt stor miss i traven när han tappade balansen och började tölta så där fick vi bara 5.0 men vi fick 5.93 tot (SM kval igen) och tog oss till B final och det hade jag aldrig trott att vi skulle greja för det var många startande och alla var toppryttare som sagt.
I finalen kom vi 2.a och vi fick 6.5 6.5 7.0
6.0 och 6.0 för tölten och en 8.a på galoppen, passen fick vi bara 5.5 för, kändes fortare än det var antagligen, skulle tryckt på lite till men jag tyckte han gick så bra så det inte behövdes men men vi fick iaf 6.02 tot och kom 2.a
Vi startade även speedpass och kom 3.a, idag går han ute i hagen och käkar massa gräs och jag tar det lugnt så vi har ny energi till imorgon när han ska avelsbedömmas