Sv: Tävlingstråden 2012
Jag har nyss blivit medlem i en förrening spom har massa skojigheter för sig, men tänkte de kunde va roligt att pka iväg också och inte bara tävla där och det var då jag upptäckte detta.
Nästa är skall iof bli vårat riktiga tävlingsår iår skall jag mest kolla så allt funkar som vi tränat på hemma och träna påatt komma iväg på nya platser och att både jag och hästen kan känna oss lugna när vi åker iväg och inte som idag fiolsträngar bägge 2 haha
Men visst håller jag med, en aktiv förening fast de som bär huvudansvaret är ju styrelsen DOM måste vara sktiva och fulla av ideer annars för en förrening lätt ut=(
Dom måste få deras medlemmar att engagera sig de där lilla extra.
Ett sätt kan ju vara att erbjuda gratis träning för alla som ställer upp som funktionärer på tävlingar osv.
Då känner medlemmar att de får lite för att hjälpa till och folk blir mer villiga med lite morot=)
Att tränare i klubben jobbar lite idielt då och då sponsorarbete=)=)
Jag har så mkt ideer jag åååå haha isishoppmästerskap hur kul vore inte de?? haha som connemararasen har där de har rikstävling bara för commemaror i hopp och dressyr=)
Typ hinder mellan 30-100 cm man får välja fritt vad som önskas, fälttävlanskurs för skojs skul bara där man tränar mer på skrämselsaker och att få hästen i bättre självförtroende.
Hästorientering, distanstävlingar, trecc, samt westerntävlingar den gren där man gör olika övningar vet inte vad den heter. Man går ver en bro, skall öppna och stänga en grind p åhästryggen, backa igenom en bana .
Ja det finns så mkt skojsigheter man kan göra förutom rena tölttävlingarna som förlänger hästlivet=)