Tävlingstråden 2012 :)

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Ryttarbrev borde verkligen finnas ute nu eftersom tävlingen är snart!

Jag skulle ha mailat/ring och frågat tävlingsledningen! :)

Har mejlat utan svar, även skrivit på deras facebooksida... Inget ryttarbrev varken på hemsidan eller på mejlen... skumt... tävlingen är i övermorgon och tycker att den infomationen borde vara ute nu eller iaf info om när den kommer. men men...:cool:

kl

Igår var jag och red på Nattfaris kval. Först var det T5 och det var första gången vi startade den grenen. Men så kul den var att rida!! :) Gick iallafall ut på 5,03 och fick 5,5 i steglängdsökningar av två av domarna och det är jag riktigt nöjd med eftersom vi endast provat steglängdsökningar på ovalbana en gång innan. Nu blir det fler svängar till banan och försöka få ett bättre flyt på arbetstempot.

Efter lunch var det dags för V5. Audur kändes ganska trött men kämpade på ändå (fick kommentarer om att han var energisk så tröttheten kan inte ha synts). Tölten satt inte alls och skritten blev bra mot slutet (så svårt att få hästen att lugna ner sig på en gång). Vi gick iallafall ut på 5,27 vilket faktiskt är personligt rekord. Fick 6,0 i galopp av två domare också och det har vi kämpat för länge :D

Nöjd med en bra dag helt enkelt!

Grattis till fina oäng!!:laugh:

*KL*

Själv gjorde jag min debut idag, har bara tävlat firmakeppni två gånger tidiagre:p

Hade anmält mig till femgång och T3 på Ofeigurs vår-kval.
Först ut var F3. Hade lånat utmina stigläder till en tjej som försäkrade att jag skulle få tillbaka dom i god tid innan jag skulle rida. Men så va det ikke! Hon startade 10 min innan jag skulle starta! Så det blev att skritta fram för hand och rida ett varv i skritt, tölt, trav och galopp på framridningen innan jag skulle till colectingring. Inte sååå nöjd med det:crazy:
Tack vare den kassa framridningen blev poängen låga, men rättvisa. 4,5 totalt...

T3 gick däremot betydligt bättre då jag kunde rida fram som jag tänkt.
Inne på banan kändes hon suuuper fin:love: Hon blev trött sista halva långsidan och kortsidan i det ökade tempot och blev ordentligt travtaktig, men ingen av dommarna såg eller bedömde det:angel:
Slutade på 5.87 vilket gjorde att jag kvalade till B-klass. 0.13 poäng från A-klass...:eek:

Mycket nöjd med dagen trots missen inför femgång. learning by doing... ska aldrig låna ut något på tävlingar som jag kan komma att behöva.;)

Vad duktiga ni är :)

Jag var och tävlade på Stormur igår och jag är så glad så jag bara måste få skryta lite :laugh:

För vi kvalade till SM i F1 :laugh: och vi kom 2.a i både F1 och T2 på poängen 5.90 i båda.

Jag ska faktiskt även våga mig på att lägga in en bild, så var snälla nu :o

05700.jpg

Kul att det går så bra för er allihop som uppdaterat på sistone. :-)
Och jättegrattis till SM-kval!

Vad duktiga ni båda är!! :)

Silversvart: GRATTIS till SMkval!
Snygg häst och ni är verkligen ett fint och prydligt ekipage!

Grattis alla duktiga bukefalos-ekipage :)

Idag ska jag och Snorri äntligen ut på tävlingsbanan. Fjärilar i magen! Det blir lätt klass på Ofeigurs Valborgs-keppni på Mhof i kväll :)

Hoppas det gick bra!

Jag red också Stormurs regionala och det kändes efter förutsättningarna helt ok! På Stenholmen för en månad sedan hade jag en häst som var snabbare i passgrenarna och gick i riktigt bra ovalbanepass, men som kraschade i kors och som inte lyssnade på mig direkt... Nu gick passen lite långsammare (10.57 räckte dock ändå till 2:a plats i P2...) men i F1 så var hon mellan hjälperna och lyssnade mycket bättre! Fick tyvärr lite rolliningar i passen (experimenterade med tunga boots) så slutpoängen drogs ner till 5.27.

kl
Vi var i Värnamo i söndags och tävlade dressyr med vårt div3-lag. Startade en LC:2. Hon var helt som vanligt på framridningen, men när vi kom in i ridhuset och startade programmet så blev hon helt som förbytt:confused: Frös fast och vägrade gå. Så protokollet varierade från 2-8... Hoppas det var en engångsföreteelse. Annars skrev domaren Framtidsekipage! längst ner på AI. Väldigt kul tyckte jag;)
Slutade på 58% och blev tyvärr näst sist... Men någon ska ju vara det
33032843.jpg

33032841.jpg

spatrav3maj12web.jpg

Jag har tävlat idag på Krafturs vårkval. Någon uppklassning blev det inte tyvärr. Vi behöver miljöträna oss båda två! :D Hon blir ofokuserad, och jag blir nervös, och då blir det pannkaka. Hon var väldigt fin bitvis, men oren och ojämn så poängen blev därefter. Runt tre i båda grenarna.

Men jag är nöjd ändå, i T2 gick hon i mina ögon superbra frånsett att det var alldeles för passtaktigt. Det låter kanske motsägelsefullt att det gick bra då, men känslan var bra. ;)

spatolt4_maj12web.jpg

jag såg er nog:)

Din häst har sån fantastisk utstrålning!!! och även om hon var ojämn så la man verkligen på ett possitivt sätt märke till henne:love: Det syns ju att det finns massor i den bruden så det ska bli roligt att se er framöver:)

Vad kul! Och tack så väldigt mycket! Kom fram och säg "Hej det är jag som har Thor från Kalvsvik" nästa gång vi ses! Säger du "Seidie" så kommer jag nog att se ut som ett frågetecken. :) Jag ser fram emot när hon en dag i en avlägsen framtid är smal och slimmad och vi har ordentlig ordning på gångarterna och nerverna på banan. Då blir vi farliga ha ha!

Jag kommer fram nästa gång:):) Jag tror oxå ni bli farliga på banan utan magen och nerverna i skick:):) Vi var många som gillade din brud:)

KL

Var på samma tävling som Moli men tävlade lättklasser (hopslagna tävlingar) och provade femgång för första gången. Det blev ingen pass, vi har inte provat det på ovalbana förut och behöver uppenbarligen försöka träna på bana, de andra gångarterna gick dock bra så jag är nöjd ändå. Dessutom var jag den enda anmälda i klassen så jag fick med mig en blågul hem vilket i och för sig kändes lite löjligt med den var fin!
Vi tävlade även T8 och det gick hyfsat, inga poäng under 5 och en andraplats.

Låter som min femgångsdebut med Hammi i lördags. Första gången jag la pass med henne på oval gjorde att det tog en halv långsida innan hon fattade vad jag ville... :D Men jag är också nöjd ändå! (Bild finns i 07:a tråden för er som är nyfikna på det...)

Red också T8:a med poäng 4,8 i slutresultat. När hon går rent och går fram glänser hon dock till och fick en del fina kommentarer! :)

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve