Sv: Tävlingstråden 2012
Det såg bra ut Ella, han är verkligen läcker fast han är lite rund. Ni fick ju ganska bra poäng, eller?
*kl*
Ska tävla imorgon och jag känner mig helt osugen. Jag tycker inte Eros har känts bra de sista två veckorna, tung och trött. Det är ju pälsfällartider och dessutom tror jag att han har blivit ännu tjockare när han flyttade hemifrån med fri tillgång på mat, men i stora hagar med unghästar som leker mycket till en mindre hage med gamlingar men där de bara utfodras tre ggr om dagen. Alla i hagen är feta, så det förekommer nog inget svältande direkt. Jag hade hoppats på att övervikten skulle rinna av honom lite fint när maten begränsas. Men inte.
Hans paradgångart traven har försvunnit också, så ja, jag har inga höga förhoppningar på oss imorgon. Känner mig varken spänd, nervös eller taggad inför att tävla, utan bara precis tvärtom. Försöker se det som en rolig grej, åka till mitt gamla jobb, träffa en massa goda vänner, rida lite och åka hem. Jag är nog en tävlingsmänniska som inte gillar att tävla om jag inte känner mig nöjd med ekipaget. Och just nu känner jag mig inte nöjd. Kanske är bra träning. Hoppas ni andra som också ska dit är mer taggade!
Det såg bra ut Ella, han är verkligen läcker fast han är lite rund. Ni fick ju ganska bra poäng, eller?