Tävlingstråden 2012 :)

Sv: Tävlingstråden 2012 :)

Tack för en väldigt tydlig och enkel förkling på detta!!:bow:
Rätade ut många ??? för mig!

Då startade du alltså i 5 grenar på samma tävling :eek: Hur tyckte du att det var? Blev det inte fömycket att fokucera på på en och samma tävling? Hur tyckter du att hästen orkar med så många starter?
Faste det kanske är på en tävling som är utspridd på många dagar... :angel:

Om jag nu bara leker med tanken så skulle jag kunna anmäla mig till T3, F2, P2, P3 och PP1 på samma tävling? :eek: Blir nästan trött av bara tanken;)

Hur är det med startboxar? När används dessa?

Tack för en väldigt tydlig och enkel förkling på detta!!:bow:
Rätade ut många ??? för mig!

Då startade du alltså i 5 grenar på samma tävling :eek: Hur tyckte du att det var? Blev det inte fömycket att fokucera på på en och samma tävling? Hur tyckter du att hästen orkar med så många starter?
Faste det kanske är på en tävling som är utspridd på många dagar... :angel:

Om jag nu bara leker med tanken så skulle jag kunna anmäla mig till T3, F2, P2, P3 och PP1 på samma tävling? :eek: Blir nästan trött av bara tanken;)

Hur är det med startboxar? När används dessa?
Tänk bara på att du inte får starta mer än 4 gånger på en dag och det bara om hästen är minst 7 år. 2 starter om hästen är 5 år och 3 starter om hästen är 6 år. Varje gren är en start utom 150 och 250 m pass om brukar ridas med två löp vardera dagen i två dagar och då blir det en start varje dag. Finalen räknas som en ny start. Du kan alltså tex inte rida både uttagning och final i T3 och V2 och en passgren samma dag eftersom det blir 5 starter och det är inte tillåtet.

Tack för den infon!!

Skriver ut den och har den i min tävlingsmapp!:bow:

*KL*
Nu har jag fått erbjudande om att rida en tävling i Danmark i helgen. Haraldrig åkt båt med henne eller varit borta över natten... Nu kommer vi vara borta i två nätter.... Åker på fredag, i morgon, vid 16.00 tiden och kommer hem på söndag...

Känns som om allt är väldigt lockande men samtidigt osäkret och läskigt:confused::crazy:

HJÄÄÄLP!! Vad ska jag göra...:o

Nu är det bestämt!
Imorgon vid 16.00 kör jag på färjan!!:D:D

Nu får jag fixa allt i panik inför tävlingen... huvudsaken är att häst, sadel, träns, pass, kavaj och ridbyxor ät med:angel:

Ska bi sååå galet kul!:banana::bump:

Jag funderar på att anmäla mig till två tävlingar i höst, den gren som känns mest rolig att göra är T3, men det är då öppen klass.
Kan man starta öppen klass fastän man aldrig har tävlat innan? (det finns ju lättklass också)

Hästen och jag har lång tid kvar att utvecklas men jag känner att det hade varit kul att testa att tävla och helt enkelt lära sig hur allt funkar innan nästa år då vi hoppas kunna köra igång mera.

*KL*

Någon som nyligen lyckats göra en tävlingsanmälan på SIF:s hemsida? Jag försöker anmäla mig till Vindurs hösttävling men när jag klickar på "anmäl dig här" så händer det inget... :crazy: (Och det är förståss sista anmälningsdag idag...)

Det fungerar för mig när jag klickar på länken. Det är ett java script som körs, testa att installera om java (rensa cachen, testa med annan webbrowser och starta om datorn är andra tips eller be en kompis ;)).

Jag kom nyss in och kunde registrera in mina uppgifter - 20:e försöket kanske... men när jag nu trycker "registrera" så blir det "server error"... men jag fortsätter väl att försöka...

Edit: Ser på Vindurs hemsida att många uppenbarligen haft problem med anmälan - så man uppmanas ringa dem och dubbelkolla att den kommit in ifall man inte får någon bekräftelse via mejlen.

*KL*

Ohh lalala i love my raggsocka!!:love::banana:

Nu är jag hemkommen efter en underbar helg i Danmark. Allt har verkligen varit perfekt. Tävlingen gick riktigt bra med tanke på hur ostadig hon är i formen fortfarande. Gick till final i både T3 och F2,

Först gick T3 finalen, med lite övertänd häst blev varken det korta tempot riktigt bra eller nertagningarna från öningarna... Men Sen är hon stark i det ökade och det slutade med en andra plats :D:banana:

En knapp timme efter töltfinalen började drog femgångsfinalen igång. Allt kändes ojämt, på framdelen och med myyyycket häst i handen... Men som tur är fick jag till sista av tre passläggningar och den passen betalade sig bra. Blev mer än lite chockad när det visade sig att jag hade vunnis hela baletten!!:bump:

Inga jättebra poäng, men tyckte att alla poäng låg 0,5-1 poäng under jämfört med vad vi svenskar är vana vid... Dock användes större del av skalan än vad svenska domare brukar göra, vilket jag tycker är bra!

Får man skyta med att man töltade hem en tredjeplats i Öl-tölten oxå:angel:

Nu gäller det att ladda om inför nästa helg med Välgörenhetskeppni på M-hof:laugh:

33223642.jpg

33223643.jpg

33223645.jpg

Långe sen jag va inne här på buke! Kul med en tävlingstråd!
Tävlade i Gladurs påsktävling på Bärby i T4/T2. Kom på tredje plats med min 21-åring :) Fick många femmor, men slutade på 4,93. Så stolt över min gamling med utläkt spatt! :D (har fått 5,5 och 6 på en annan tävling!)

Har anmält mig och mitt lag till Freyfaxis lagtävling den 1a september oxå. Ska tävla i T4 och för första gången F2!! Shit, lite nervöst! Det dumma är att för en vecka sen så gick han in i ett stenröse o fick sår... Lite svullnad kvar, men hoppas det ska bli helt bra till dess! Annars blir det Gladurs lätta den 7/10.
Kan lägga ut lite bilder från påsktävlingen :)

KL

Laddar inför Gneisti Open på Vången i helgen.

Håller tummarna för er!!! :)

Vi "rev av" hela vår hösttävlingssäsong i Ragvaldsträsk (Vindur) helgen som gick. Tävlade T3 och V2. Fick 5,0-5,5 på alla moment utom den ökade tölten. Där fick vi 4.5 - men "OK takt" av alla domare, vilket jag var jätteglad för - det går åt rätt håll!!! (Till skillnad mot debuten i öppen klass i våras så hade vi ju faktiskt tränat ökad tölt den här gången.)

I våras fick jag bara "åka" genom kurvorna, men nu kunde jag driva lite där också utan att hon tappade balansen i tölten. Fick dessutom extrapoäng för "mjuk och följsam ridning"! Och domarkommentaren: "Jätteroligt att se er, ni har så fin kontakt!" (Det sistnämnda ska jag upprepa som ett mantra nästa gång damen är arg och står på bakbenen... :angel:

Kom till A-final i båda grenarna och fyrgångsfinalen skulle ha gått MKT bra om Lára inte främst ägnat sig åt galopp när vi skulle visa trav... Hon som dessutom har så fin trav... Hade inte vågat värma henne riktigt trött innan - i o m att hon dessutom gått en T3-final redan. Men det skulle jag alltså ha gjort... Men det var ju bara vår femte tävling tillsammans, så man lär sig väl med tiden!

Nu ska vi träna ökad tölt på oval så att vi klarar både att ta kurvorna och att räta ut oss efter dem när det är dags för nästa tävling - i slutet av maj.

Jag hade tyvärr inte möjligheten att åka till Vindur (trivs annars väldigt bra där).
Det var kul att tävla på Vången, kanonfin tävlingplats, V2 gick OK, den ökade tölten sitter inte alls ännu men annars var det OK räckte till en fjärdeplats, T3 gick sämre, stumpan var trött. (oj måste logga ut det åskar!)

Nu har jag beslutsångest....
Jag tänker anmäla mig till Krafturs KM i mitten av september. Álfadís är ju en femgångshäst, vi har bara inte tränat så mkt på passen ännu så hon saknar både fart och uthållighet där.
Att vara med i V2 med henne är halvkul då både kort tölt och ökad tölt inte är hennes bästa, när vi har startat i femgång har vi fått bättre poäng på tölten än i fyrgången.

Ska jag anmäla mig i F2 och riskera usla passpoäng men i alla fall få lite träning eller V2 och få halvbra poäng på tölten? (Skritt trav och galopp är bra och där hänger hon helt klart med fyrgångshästarna på den här nivån).

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: Lady_S
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 061
Senast: Krumben
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 104
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar