Tävlingstråd för september.

Sv: Tävlingstråd för september.

ha ha ha helt underbart! Du har fel stövlar, fel sadel, säkert fel kavaj också o är hoppryttare men din häst är helt underbar i traven och ni tillsammans gör ett fantastiskt MB3 program som många "riktiga" dressyrryttare skulle kunna döda för....:devil:

Vilken fantastiskt vacker häst Gabby! Det ser jättetrevligt ut och den hästen borde inte vara svår att sälja...:love:

Tack! Ja, visst är han fin :love: Tycker inte heller det borde vara så svårt att sälja, men inte mig emot, jag tycker det är roligt att rida och tävla dem :angel:

Jo det finns det, oktobertråden är nålad högst upp på sidan ;)

*kl*

Det blev tyvärr en lite snörplig avslutning på säsongen för mig o pållen. Red en LB2 slutet av september på 49%. Pålle var på tårna redan i stallet o vid lastning, så jag visste vad jag hade att vänta.. ;) Väl på tävlingsplatsen när jag skulle rida till framridningen så hade vi honom i kedja, han var som en tickande bomb o bara trampade så det kändes tryggt att ägaren ledde oss. :p Pålle kunde inte skritta utan det blev mest tramp, så vi körde igång i trav. När pålle blir spänd tappar han rygg o bakben, o ist blir det bara en massa sprattel med benen. Försökte få honom avspänd men det gick inte så bra, jag blir lika spänd jag. :angel:

Efter ritten så joggade jag av honom, o då minsann kunde pålle söka sig framåt o frusta. Har nog insett att 2 klasser är ett måste för oss. ;) Trots låga poäng så är jag riktigt nöjd att vi kom igenom programmet, och att faktiskt pålle lugnade ner sig tillslut. Till nästa säsong så blir det att vi rider 2 klasser på en dag, det behöver nog både pålle o jag. :)

Skulle eg avslutat säsöngen 8 oktober med en LC:1 och LB:1, men min förkylning hade vägrat ge sig (blev sjuk helgen jag tävlade LB2) och det fanns noll energi i kroppen..

Nu blickar vi framåt mot en rolig vintersäsong med träning! :banana:

ha ha ha helt underbart! Du har fel stövlar, fel sadel, säkert fel kavaj också o är hoppryttare men din häst är helt underbar i traven och ni tillsammans gör ett fantastiskt MB3 program som många "riktiga" dressyrryttare skulle kunna döda för....:devil:

TACK!! Ja vad ska man säga. Tretornstövlar, lånad sadel, lånad höökskavaj då min hoppkavaj inte har sprund, men en fin häst har jag i alla fall. :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: Amanda_F
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama