Sv: Tävlingstråd för september.
*kl*
Det blev tyvärr en lite snörplig avslutning på säsongen för mig o pållen. Red en LB2 slutet av september på 49%. Pålle var på tårna redan i stallet o vid lastning, så jag visste vad jag hade att vänta..
Väl på tävlingsplatsen när jag skulle rida till framridningen så hade vi honom i kedja, han var som en tickande bomb o bara trampade så det kändes tryggt att ägaren ledde oss.
Pålle kunde inte skritta utan det blev mest tramp, så vi körde igång i trav. När pålle blir spänd tappar han rygg o bakben, o ist blir det bara en massa sprattel med benen. Försökte få honom avspänd men det gick inte så bra, jag blir lika spänd jag.
Efter ritten så joggade jag av honom, o då minsann kunde pålle söka sig framåt o frusta. Har nog insett att 2 klasser är ett måste för oss.
Trots låga poäng så är jag riktigt nöjd att vi kom igenom programmet, och att faktiskt pålle lugnade ner sig tillslut. Till nästa säsong så blir det att vi rider 2 klasser på en dag, det behöver nog både pålle o jag.
Skulle eg avslutat säsöngen 8 oktober med en LC:1 och LB:1, men min förkylning hade vägrat ge sig (blev sjuk helgen jag tävlade LB2) och det fanns noll energi i kroppen..
Nu blickar vi framåt mot en rolig vintersäsong med träning!