Tävlingstråd för september.

Sv: Tävlingstråd för september.

ha ha ha helt underbart! Du har fel stövlar, fel sadel, säkert fel kavaj också o är hoppryttare men din häst är helt underbar i traven och ni tillsammans gör ett fantastiskt MB3 program som många "riktiga" dressyrryttare skulle kunna döda för....:devil:

Vilken fantastiskt vacker häst Gabby! Det ser jättetrevligt ut och den hästen borde inte vara svår att sälja...:love:

Tack! Ja, visst är han fin :love: Tycker inte heller det borde vara så svårt att sälja, men inte mig emot, jag tycker det är roligt att rida och tävla dem :angel:

Jo det finns det, oktobertråden är nålad högst upp på sidan ;)

*kl*

Det blev tyvärr en lite snörplig avslutning på säsongen för mig o pållen. Red en LB2 slutet av september på 49%. Pålle var på tårna redan i stallet o vid lastning, så jag visste vad jag hade att vänta.. ;) Väl på tävlingsplatsen när jag skulle rida till framridningen så hade vi honom i kedja, han var som en tickande bomb o bara trampade så det kändes tryggt att ägaren ledde oss. :p Pålle kunde inte skritta utan det blev mest tramp, så vi körde igång i trav. När pålle blir spänd tappar han rygg o bakben, o ist blir det bara en massa sprattel med benen. Försökte få honom avspänd men det gick inte så bra, jag blir lika spänd jag. :angel:

Efter ritten så joggade jag av honom, o då minsann kunde pålle söka sig framåt o frusta. Har nog insett att 2 klasser är ett måste för oss. ;) Trots låga poäng så är jag riktigt nöjd att vi kom igenom programmet, och att faktiskt pålle lugnade ner sig tillslut. Till nästa säsong så blir det att vi rider 2 klasser på en dag, det behöver nog både pålle o jag. :)

Skulle eg avslutat säsöngen 8 oktober med en LC:1 och LB:1, men min förkylning hade vägrat ge sig (blev sjuk helgen jag tävlade LB2) och det fanns noll energi i kroppen..

Nu blickar vi framåt mot en rolig vintersäsong med träning! :banana:

ha ha ha helt underbart! Du har fel stövlar, fel sadel, säkert fel kavaj också o är hoppryttare men din häst är helt underbar i traven och ni tillsammans gör ett fantastiskt MB3 program som många "riktiga" dressyrryttare skulle kunna döda för....:devil:

TACK!! Ja vad ska man säga. Tretornstövlar, lånad sadel, lånad höökskavaj då min hoppkavaj inte har sprund, men en fin häst har jag i alla fall. :D

Liknande trådar

Dressyr Nu har nya TR kommit. Ser fram emot att tävla utan nosgrimma (om han vill vara tävlingshäst). Och jag ser fram emot att döma fler...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 795
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvart i åtta i morse, när jag precis somnat om efter M's besök och en värknatt utan sömn, ringde arbetsförmedlingen. De fick besed från...
Svar
17
· Visningar
1 303
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den 4-8 september är det dags för unghäst-VM i dressyr i holländska Ermelo. Nu är det klart vilka unga hästar som nominerats för att...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige måste bryta med gamla mönster och våga förändra, skriver Ridsports webbchef Lina Nydahl – och påpekar att såväl Danmark som...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka