Nya TR för dressyr (utbruten ur Dressyrsnack)

Finns i år 1 i Norrbotten, 1 i Mittsvenska och 1 i Gävleborg.
Vi hade en Int 1 domare i Norrbotten men hon fick inte dispens för fortbildningen. Hade personliga själv för att inte göra den. Så trist, var fantastiskt att ha möjligheten att rida för en domare med den kompetensen.
Fast det finns ju 2 int 1 domare i mittsvenska. + 1 st george domare

Fast det finns ju 2 int 1 domare i mittsvenska. + 1 st george domare
Osvuret om jag har rätt, men förstått det som att den äldre Intermediare domaren i Mittsvenska faller för åldersstrecket nästa år?
Men jag har också, utan att veta, känt som att en ny StG domare är på väg så snart är det kanske tre igen?

Osvuret om jag har rätt, men förstått det som att den äldre Intermediare domaren i Mittsvenska faller för åldersstrecket nästa år?
Men jag har också, utan att veta, känt som att en ny StG domare är på väg så snart är det kanske tre igen?

Hade inte koll på att det fanns övre åldergräns för domare?

Men det kommer påfyllnad underifrån :)

Hade inte koll på att det fanns övre åldergräns för domare?

Men det kommer påfyllnad underifrån :)
Det kommer väldigt många nya domare, men eftersom det är svårt att får kvalklasser så är det många som fastnar på LA-nivån. Jag har fått frågan om att söka från vår domarutbildare, men jag får ju inte för jag tror jag är uppe i 14 kvalklasser på 7 år. Heja mig! I år har jag inte fått en enda tyvärr. Dessutom så finns det inget bra system att hålla koll på dem, om typ en dator kraschar (som i mitt fall). Jag kan inte se mina gamla registreringskort så jag vet inte om jag har dömt tillräckligt eller inte. Det spelar inte så stor roll för förra årets MsvB-utbildning (som jag tror @Jfrelin blev antagen till?) blev inte av av ngn anledning, kan ha varit få sökande.

Är inte åldersstrecket borttaget sen ett tag tillbaks? Tänker att många gp domare är över 70 år

Kan inte hitta något om övre åldersgräns bara nedre

Nu tycker jag att ni är förändringsobenägna, konservativa och rädda för förändring och utveckling :D

Jag antar att det finns en tanke med den nya regeln, och jag hoppas att den testas under kommande säsong. Blir det skit av det, och svårt för Norrlands ekipagen att kvala, tror jag att man kommer skapa möjligheten att få dispens för att komma runt det.

Är inte rädd för förändringar men är orolig för att några av de mindre klubbarna här kommer ta bort de högre klasserna vilket ger mig färre tävlingar att åka på.

Är egoistisk 😉 Har inte råd att åka på meetings men en häst som har kapacitet att gå högre klasser än intermediare A

Lätt hänt! Lite trist är det, för vill man rida de klasserna här uppe är det alltid samma domare.

vi har också en MSV B-domare som jag gissar går fortbildning till st george för hon har dömt några MSV A i år. Men det kanske @Fiorano vet om det stämmer?
SÅ kommer sluta döma nästa år men LS är väl godkänd för Intermediaire då tror jag. AW och MM får döma till StG. Och så har vi IN i MsvB. Vet att ett par LA-domare sökt för MsvB.

Vårt distrikt har helt okej med domare, men t ex Gävleborg har bara en StG domare (men ganska nära till Uppland som har flera) och i Västerbotten finns bara fyra domare (varav två MsvB domare, de andra LA)

Men förhoppningsvis är det fler på väg!
Det är ju en avvägning mellan att ha nog många domare för att få lite variation och tillräckligt med startande så att domarna får döma tillräckligt mycket med

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 576
Senast: Enya
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 223
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 445
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar