Ja det var tråkigt. Förstår inte riktigt anledningen heller.Grejen är att RÅÖ med obegränsad ålder bara funnits i fyra år om jag minns rätt. Tycker också det är tråkigt och har inte sett varför detta ändrats.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det var tråkigt. Förstår inte riktigt anledningen heller.Grejen är att RÅÖ med obegränsad ålder bara funnits i fyra år om jag minns rätt. Tycker också det är tråkigt och har inte sett varför detta ändrats.
Det här tycker jag också är tråkigt. Tycker det är jättekul när klubbar har haft möjlighet att ha klasser för så gott som alla svårighetsgrader och ibland ponny och häst samma meeting.Det står ju som du skriver samma dag. Har fått det bekräftat av AL att detta stämmer. Man får inte arrangera 1* ig och 3*iga klasser under samma dag.
Det fick hårt motstånd i remissen och togs bort! Även att framridning och tävlingsbanan ska ha samma underlag på 3* togs bort.Minns plötsligt att det i första förslaget fanns något om krav på legitimerad personal med akutmedicin utbildning (eller nåt i den stilen), visst försvann det kravet?
Hittar inte igen det vid snabb genomgång iaf?
https://ridsport.se/download/18.2f3...mpel%20Svenska%20Ridsportförbundet%202024.pdfHärligt att slippa nosgrimma! Nu ska mina hopphästar ut på dressyrbanan
Och de yngsta under lättridning.
Vet någon om man får starta på träns som ser ut som lingus fairfield? Borde man ju nästan få då? Läderbett?
Regeln om sjukvårdare med akutkompetens hade blivit förödande för ridsporten! Det fanns så många brister i det förslaget. Förutom det svåra att genomföra med journalföring osv tycker jag att det dessutom hade varit att felutnyttja samhällets resurser.Det fick hårt motstånd i remissen och togs bort! Även att framridning och tävlingsbanan ska ha samma underlag på 3* togs bort.
Ja det var inte genomtänkt att det ens gick ut på remiss. Men är också ganska talande för att de som skriver TR kanske inte är helt införstådda med hur vissa regler de facto kommer påverka irl.Regeln om sjukvårdare med akutkompetens hade blivit förödande för ridsporten! Det fanns så många brister i det förslaget. Förutom det svåra att genomföra med journalföring osv tycker jag att det dessutom hade varit att felutnyttja samhällets resurser.
Tack.https://ridsport.se/download/18.2f3de19d18cb9be7851e0b42/1712061578789/Bild%20exempel%20Svenska%20Ridsportförbundet%202024.pdf
Lingus är inte tillåtet.
Bett ska vara gjorda i metall, hård plast eller hållfast syntetiskt material
Det är väl just därför det inte är tillåtet? Nosgrimman får inte sitta ihop med sidostyckena förutom som på Micklem, Lingus räknas väl inte som ett micklem eftersom det inte finns nån rem undertill.Tack.
Suck. Hur kan det vara tillåtet att rida både med och utan nosgrimma men inte lingus? Ja,ja. Det får bli utan, men hon gillar att huvudlaget ligger mer stilla, som jag tycker lingus tillför.
Och läder är väl inte ”hållfast syntetiskt material” så det får bli gummi då.
Nej, hon gillar inte att ha remmar under nosen.Det är väl just därför det inte är tillåtet? Nosgrimman får inte sitta ihop med sidostyckena förutom som på Micklem, Lingus räknas väl inte som ett micklem eftersom det inte finns nån rem undertill.
Kan inte Micklem vara något för er förresten?
Det tycker jag är bra i WE - de som arbetar med TR är rutinerade både som arrangörer och som tävlande.Ja det var inte genomtänkt att det ens gick ut på remiss. Men är också ganska talande för att de som skriver TR kanske inte är helt införstådda med hur vissa regler de facto kommer påverka irl.
Ja det är rent ut sagt en jla skillnad hur hela WEn är uppbyggd i jämförelse med dressyren. WEn är otroligt mycket fräschare, smartare och framåttänkande än dressyren.Det tycker jag är bra i WE - de som arbetar med TR är rutinerade både som arrangörer och som tävlande.