Nya TR för dressyr (utbruten ur Dressyrsnack)

Fast det står att det inte får ha ”hävstångsverkan” och om nosgrimma sitter fast i sidostycket så anser dom att det är det. För när man tar i tygeln så blir det tryck på nosryggen. Så även om inte bilagan är uppdaterad så står det i själva TR också
Dock inte med hävstång. Det blir nostryck, men inte hävstångsverkan.

Det har inte kommit någon utrustningsbilaga för 2025 än. Tidigare har det funnits en tydlig skrivning om att nosgrimman inte får vara fäst i sidostycket. Tex därför stolpnosgrimma inte är tillåtet. Jag anar att det kommer förtydligande för den uppdaterade bilagan.

Sen blir jag rätt irriterad över hur okunnigt företaget är som lägger ut en sån sak i sociala medier och verkligen lurar kunder!

Det har inte kommit någon utrustningsbilaga för 2025 än. Tidigare har det funnits en tydlig skrivning om att nosgrimman inte får vara fäst i sidostycket. Tex därför stolpnosgrimma inte är tillåtet. Jag anar att det kommer förtydligande för den uppdaterade bilagan.

Sen blir jag rätt irriterad över hur okunnigt företaget är som lägger ut en sån sak i sociala medier och verkligen lurar kunder!
Dom har svarat att dom ska ta bort inlägget så inga missförstånd sker. Dom skrev att dom varit i kontakt med ridsportförbundet och att den ska vara godkänd men det verkar ju inte riktigt stämma.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
998
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Lady_S
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 273
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka