Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning En fråga som ploppade upp i samband med en annan tråd. Jag har läst TR och har inte lyckats hitta någon information om hur en vagnsbroms...
Svar
3
· Visningar
1 577
Senast: agtatoon
·
Hoppning Hejsan. Jag har en liten fundering vad gällande hästar som ignorerar hinder och bommar och som gärna springer istort rakt igenom. Om...
Svar
8
· Visningar
2 751
Senast: MsOldie
·
Western Vilka ska dit? Titta eller tävla??? :laugh:
2
Svar
35
· Visningar
5 633
Senast: Spook
·
Körning Ja, varför har man inte det? Jag har sett par med baksele förstås, men jag tycker att de flesta bilder man ser på parkörning så kör man...
Svar
17
· Visningar
2 397
Körning Vet ej om man får skriva en sån här tråd. Men undrar lite var man kan hitta fårskinn till selar. Till brösta, däckel, gjord och baksele.
Svar
0
· Visningar
1 256
Senast: cowgirl81
·
Western Till en c-ponny. Vill ha en som jag kan använda både på tävling och till träning så jag inte behöver köpa flera. Jag vill helst ha en...
Svar
2
· Visningar
1 475
Senast: _FiA_
·
Western *kopierat från gruppen vi westernfolk på facebook) Dagens "nyhetbrev" från tidningen ridsport ...Tankar från webbredaktören...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 860
Senast: Tender
·
Körning Jag undrar om någon skulle kunna bemöda sig att bara kika på dessa mått och fundera över om det verkar riktigt för en B-ponny. Jag...
2
Svar
32
· Visningar
6 288
Senast: fjordtokan
·
Western Efter mycket velande så tror jag att det är i denna kategorin som mina frågor hör hemma? Om det inte är så får ni gärna flytta på...
Svar
1
· Visningar
1 396
Senast: danilo
·
Övr. Grenar Reg.dat: 2012-10-26 Inlägg: 1 vikter? hej! När man läser en propp till ett löp, så anmäler man ju först vid ett visst datum och...
Svar
3
· Visningar
2 337
Senast: Trrulsan
·
Islandshäst Tänkte att det kunde vara kul att samla allas tävlingar och reslutat i en och samm tråd. Man anger när, var och vilka klasser man ska...
16 17 18
Svar
352
· Visningar
41 618
Senast: cress
·
Körning Min lille ponny är ca 105cm och har idag en cavaletti. Är supernöjd med den vagnen, otroligt smidig. Min tinkerkorsning (blivande grov...
Svar
10
· Visningar
3 353
Senast: sthu
·
Dressyr ... när känner du behovet av att inverka med kandaret? ... hur gör du då? ... hur ... hur mycket kontakt rider du med på...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 234
Senast: Ottilia
·
Trav Jag har ett sto som har Extreme Dream som morfar ! Min man vill DNA testa henne för att se om hon bär på AA eller CA genen, är det någon...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: Kellie
·
Islandshäst Jag har just fått mitt sto tillbaka från en lång vila period (1 och 1/2 år) och som många kan nog gissa så är hon ganska rund. I vanliga...
Svar
12
· Visningar
1 618
Senast: Boj
·
Dressyr Vet att det finns några här som har stenkoll på Childeric. Har de ändrat storlekarna på sitsen på de nyare modellerna? Förut var ju 18"...
Svar
10
· Visningar
3 921
Senast: Centaur
·
Hoppning Hej! Det är såhär att jag har fått ett erbjudande att tävla en c-ponny. Jag har inte varit och provridit den än men jag har funderat...
2 3
Svar
50
· Visningar
17 360
Senast: nomigan
·
Trav Såg att Delvin Gold avlivats pga en olycka i hagen! :cry: Jättetråkigt! Han hade inte startat sen i juli vad jag förstår. Någon som...
Svar
0
· Visningar
1 085
Senast: Working
·
Trav Vilka är era favoritfabrikat om vi splittar selen i flera delar! Modeselar finns väl knappt längre, men för oss som har några år på...
Svar
0
· Visningar
1 491
Senast: YW1966
·
Islandshäst Hej! På vaccinationskortet står det att grundvaccinationen mot hästinfluensa innebär två sprutor med 6 veckors intervall, en tredje...
Svar
18
· Visningar
5 890
Senast: drysno
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama