Sv: Annorlunda westernhästar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aj aj munnen är det enda jag kan tänka
Jag rider åtminstone på ett tränsbett och inte ett stångbett.. Men visst tas det för hårt ibland när vi båda blir taggade.
Det ser ut som om bettet glidit igenom munnen, oavsett bett så är det där aldrig okej. (om inte hästen tex snubblar och man råkar)
Vart skrev jag att jag var perfekt?
Däremot tycker jag inte man ska rida med tvåhandsfattning i barrelrace om man inte kan hålla händerna i styr. Min häst är ofta väldigt het, men välriden, så vi rider på långa tyglar, gärna med enhandsfattning, i såna moment. Dessutom använder inte jag bett, istället halsring, grimma osv. Men jag sliter inte sådär i den när vi svänger snävt, då har man mycket träning kvar och kanske ska träna i lugnare tempo.
Häst kan aldrig få utt sitt fula potential med 2-hand lådibil stryning!
Man måsta behärska neck reinings konst så att häst och rytter fungera som en helhet.
Last years NFR 2011 Barrel Racing Champions
www.youtube.com/watch?v=vss5N1Sd5mM
Och så kom han med... Jag är knappast på NFR-nivå med min häst efter 1.5 år med barrel race - ni vet inte vad jag och Neha presterar hemma/på tävling - ni har sett en ögonblicksbild där hon accelererar och jag inte hinner med - uppenbarligen missade ni bilden där jag travade på en hand på lång tygel, eller när jag travade henne utan träns och sadel... Jag ville visa att jag inte har en quarter/paint.. Tack för mig!
Och så kom han med... Jag är knappast på NFR-nivå med min häst efter 1.5 år med barrel race - ni vet inte vad jag och Neha presterar hemma/på tävling - ni har sett en ögonblicksbild där hon accelererar och jag inte hinner med - uppenbarligen missade ni bilden där jag travade på en hand på lång tygel, eller när jag travade henne utan träns och sadel... Jag ville visa att jag inte har en quarter/paint.. Tack för mig!
Det är skälet till att jag och flera med mig uttrycker vår åsikt om tvåhandsfattning på stång i den situationen.
Om ni är i utvecklingsfas: rid för sjutton på tränsbett och slit inte runt hästen när du tävlar.
Aj aj munnen är det enda jag kan tänka
Det ser ut som om bettet glidit igenom munnen, oavsett bett så är det där aldrig okej. (om inte hästen tex snubblar och man råkar)