Vad tycker vi om förlag till TR-ändringar moment 204?

Sv: Vad tycker vi om förlag till TR-ändringar moment 204?

Ytterst få som är som du o jag settis!;) Och om våra klubbar byter tävlingssektion för att vi är utslitna du o jag, då har vi inget att säga till om längre.:laugh:

Skämt åsido, jag tror ärligt inte det är ett bra förslag för inom kort så använder alla sig av det. Ett isolerat problem är det, förlagt till storstadsregion o bör ju lösas där o inte nationellt.

Men snälla du :D

Ni får ju göra som alla arrangörer, dvs sätter likviddagen ett par dgr tidigare på boxarna och sedan beställer man dom man behöver.

Är inte alltid så enkelt. Boxuthyrarna vill ofta veta tidigare hur många boxar man ska ha, och man får betala för alla man har hyrt. Särskilt för oss i norra Sverige är det ett problem då vi har ett begränsat antal boxar att tillgå i närområdet.

I Norra sverige kan ni ju knappast ha problem med överfulla klasser och reserver och andra som avanmäler i tid och otid iallafall så det kan ju inte handla om många boxar... hur skulle en anmälningsavgift på 100 spänn lösa erat boxproblem menar du? För man står ju säkert kvar på listan och betalar 1200 i boxavgift för att inte förlora 100 spänn.. eller inte!

Jag menar att man kanske inte anmäler bara för att man kanske tänker tävla, utan tänker efter en gång till innan man anmäler överhuvudtaget.

Men nu är ju inte problemet bara i stockholm..
Här var det omöjligt att få plats på tävlingar i våras.

Knapplån

Ärligt, det kanske är dax att folk även engagerar sig i sina föreningar för att kunna få fram fler tävlingsdagar? Grundproblemet är ju att det finns för få tävlingar mot antalet ryttare i vissa regioner.

Sen självklart finns det ju populära tävlingsplatser runt omkring i landet där det blir fullt också men det finns ju även hopptävlingar som får stänga sina klasser pga mycket starter.

Sen förstår jag att folk inte kan engagera sig så mycket i sina föreningar som jag och Novali gör, men alla kan faktiskt bidra med något som underlättar för sina föreningar att arrangera tävlingar och vilja arrangera mer. Jag får säga att jag är så himla glad över att vara med i en förening där det finns människor som är villiga att dra sitt strå till stacken! Annars hade vi nog inte kunnat arrangera sammanlagt 7tävlingsdagar dressyr i år plus 8dagar hoppning ;)

Då borde man låta varje distrikt bestämma vad dom tycker om det. Jag kan knappast tänka mig att man vill införa det här i Norrland. Här är det typ 2 ekipage eller 8 ekipage i klasser som är öppna för 20 stycken. Vi behöver INTE ytterligare avgifter som avskräcker folk från att anmäla.

Vi har ju inte alls det problemet häromkring.. visst kan klasser bli fulla men det tar ett par dagar så missar man någon tävling så är det ju bara att anmäla någonannanstans.

Vår klubb har väl haft dryga 30 tävlingar i år och vi har säkert ett 5-tal kvar och flera över två dgr, av dom så är 6 st dressyrtävlingar och då har vi full ridskola Måndag- Lördag.

Så visst GÅR det att köra fler tävlingar men det är ju alltid så att någon annan ska ta tag i det.. ja och då blir det ju inga tävlingar.

Vi har tävlingsmöte ett par ggr per år där alla medlemmar får bestämma ganska fritt vilka tävlingar vi ska ha och vilka klasser.

Nej, det är ju just så att det inte är bara ett Stockholms fenomen.

Jag tycker också att det verkar pendla vilka klasser som är mest populära.
Ibland är det LB, oftast kvalklasserna, ibland St.Georg och faktiskt även I1.

Fio.
Er klubb måste ha Sverige rekord!:bow:
Här uppe är Segersta väldigt bra på att ordna många tävlingar, annars är det väl vanligast med 1 dressyr, 1 hopp /termin och klubb.

Nej, det är ju just så att det inte är bara ett Stockholms fenomen.

Jag tycker också att det verkar pendla vilka klasser som är mest populära.
Ibland är det LB, oftast kvalklasserna, ibland St.Georg och faktiskt även I1.

Fio.
Er klubb måste ha Sverige rekord!:bow:
Här uppe är Segersta väldigt bra på att ordna många tävlingar, annars är det väl vanligast med 1 dressyr, 1 hopp /termin och klubb.

Vår klubb anordnar även de minst 12 tävlingar per år liksom många andra klubbar i skåne

Fio, er klubb är ju en fantastisk klubb får jag ju säga. Alltid kul att komma till era arrangemang, om jag ger dig mitt skiftschema kan du väl styra så era dressyrtävlingar hamnar på mina frihelger? ;)

Det som är tråkigt på min klubb är ju att vi bara har ett ridhus, hade vi åtminstånne haft ett till ridhus med 20x40 mått hade vi ju kunnat ha dressyrtävlingar på vinterhalvåret också. Men tyvärr finns ju inte ekonomi för det.

Som någon innan har skrivit kommer inte problemet att lösas för att man ändrar om regler för betalning då det inte är där problemet ligger utan problemet är för få tävlingar till antalet som vill tävla.

Så sparka igång och var aktiva inom tävligssektionen i eran klubb och anordna tävligar, finns ingen annan lösning på problemet.

Som fio skrev kan en klubb med ridskola mån till lör ha
24 1dagarstävligar
5 2dagars
2 3dagars

Ovan hämtat från tävligsdatabasen (om jag inte räknat fel eller kommer in mer)

och lägg till CR under sommaren och i januari (februari?).

Om denna klubb kan så kan andra.....
Vill folk klaga på att det finns lite tävlingar eller är man vill man göra något åt det.

Har tävlat för denna klubb och kommer göra det igen och hjälpa till på deras tävlingar.
Har inte bytt klubb under tiden utan inte tävlat på många år.

Kram

Fio, er klubb är ju en fantastisk klubb får jag ju säga. Alltid kul att komma till era arrangemang, om jag ger dig mitt skiftschema kan du väl styra så era dressyrtävlingar hamnar på mina frihelger? ;)

Det som är tråkigt på min klubb är ju att vi bara har ett ridhus, hade vi åtminstånne haft ett till ridhus med 20x40 mått hade vi ju kunnat ha dressyrtävlingar på vinterhalvåret också. Men tyvärr finns ju inte ekonomi för det.

Haha jag kan ju inte ens styra så tävlingarna hamnar på MINA frihelger uppenbarligen ;)

Jag har helt sjukt dålig koll på mina egna jobbhelger när terminen läggs och alla våra tävlingar vare sig det är hopp eller dressyr har i stort sett hamnat på dom helgerna jag jobbar, sista dressyrtävlingen fick jag inte sova knappt nått på hela helgen, funktionär på lördagen och tävlade själv på söndagen :D

Jag jobbar ju natt då får jag väl tillägga så det GÅR ju att tävla ändå fast man är väl inte jättepigg kanske..

Senast ändrad:

Japp vi har ju då även hopp CR och dressyr CR under sommaren och hopp CR under januari och även några helger emellan som typ nu i november.. och så ska vi ha KM i hopp och dressyr i dec oxå där andra klubbar brukar vara välkomna om jag inte minns helt fel ?? Iallafall dressyren tror jag om det finns plats.

Räkna på equipe istället du glömde nog våra ponnytävlingar ;)

Är inte så jätte hemma på tdb :p, så mycket möjligt att jag missat.
Tack för tipset som equipe.

Kram

Så bra att dom tog det förslaget till sig :) Bättre än att det blir ett tvång iallafall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka