Sv: Dressyren på avelschampionatet
Nämnde Topaasch , hittade ingen annan film än Victovies
http://www.youtube.com/watch?v=iz2LpeuJ15U
Nämnde Topaasch , hittade ingen annan film än Victovies
http://www.youtube.com/watch?v=iz2LpeuJ15U
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl Waco som har köpt den?
Lancet har väl en efter Bellagio?
Omdöme gångarter
Ren, avspänd, aktiv skritt. Mycket lätt, taktmässig, elastisk, välbalanserad trav. Lätt, energisk reglerbar galopp med bra balans. Känslig med lätta gångarter i bra balans och god ridbarhet.
Omdöme testryttare dressyr
H K: Very nice, comfortble to sit on, reacts to the aids. Could be a little bit quicker, reacting faster in the hindlegs. Canter gives a good, uphill feeling. Wonderful character, concentrating on the rider. Big walk, quick enough (active). H B: Uphill feeling, good mouth, good to sit on. Really rythmical, good gaits, weel balanced. Carries himself good. A horse for the big sport.
Jag tycker inte att det är konstigt att hingstar beter sig dåligt om de inte hålls på mattan av en skicklig och van ryttare. Det konstiga är att vissa hingstar tydligen får vara hingstiga medan andra hingstar inte får det enligt vissa personer.
Enligt vissa här inne så får tydligen vissa hingstar vara hingstiga (tex Topaasch) medan andra inte får (t ex SdS). Det är inte logiskt resonerat enligt mig. Jag tycker inte att det är konstigt att hingstar är hingstiga om de inte hålls på mattan, men jag har inte sagt att jag tycker att det är bra.
Ja, ologiskt är bara förnamnet... Men, men, nu tror jag att jag inte orkar hålla på att förklara det uppenbara längre, vill man inte fatta/erkänna så vill man inte.Ja visst är det märkligt...kanske beror det även där på ägaren/ryttaren?..bara en tanke
en tanke, om skärpan enbart är relaterat till hormonerna så kan ju e en hingst som SdS eller T som det pratas om tidigare absolut nedärva mkt mkt fina egenskaper och skär man bara sönerna så slipper man hingstskäpran men kanske får de andra egenskaperna
Enligt vissa här inne så får tydligen vissa hingstar vara hingstiga (tex Topaasch) medan andra inte får (t ex SdS). Det är inte logiskt resonerat enligt mig. Jag tycker inte att det är konstigt att hingstar är hingstiga om de inte hålls på mattan, men jag har inte sagt att jag tycker att det är bra.
Det här är för mig inget att avla på.. http://www.videofy.me/dressyrmupparna/428468
Superfin!
Kl
Jag tycker att SdS är superfin också, en jätteläcker häst. Här är urklipp på omdömena från bruksprovet förra året:
.
Men jag uppfattade aldrig Topaasch som direkt hingstig faktiskt mer lite osäker och försiktig vilket också Jan Brink påtalade vid visningar och att de var därför de hade ledare till honom, stor skillnad på hingstig som uppkäftig och "jag gör vad jag vill" och det beteende T. hade.
Sandakan , vilken jag sett vara väldigt otrevligt hingstig vid flertal tillfällen var helt annorlunda hårdare till sinnet än T.
Har inte läst innan om nu någon skrivit samma.