Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Hejsan! är det möjligt att praoa i galoppstall? :)
Svar
4
· Visningar
2 846
Islandshäst Hästen jag har just nu töltade bra när hon kom till mig men hade lite svårare för traven. Vi har därför jobbat på traven men nu har jag...
Svar
7
· Visningar
1 692
Dressyr Är det några speciella regler ang brodyr på schabrak inom dressyrtävling? Jag har ett schabrak med hästens namn på ena sidan och på...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: mumin
·
Körning Hej! Jag och min arab på 150-154 cm har börjat med körning. Han är under inkörning och vi har en gammal "låg" rockard på bildäck han...
Svar
3
· Visningar
1 870
Senast: Amk
·
Dressyr Jag har tävlat massor av dressyr i mina dagar men gick sedan över till hoppning och fälttävlan. Nu på gamla dar så har jag börjat rida...
2
Svar
30
· Visningar
4 476
Senast: Ponnytant
·
Western Som jag skrev i enn annan tråd så är regelboken för 2013/2014 under arbete. Tänkte nu försöka få in lite synpunkter på olika...
Svar
5
· Visningar
1 041
Senast: Spook
·
Islandshäst Jag skulle vilja ha tips på bra övningar i hur man förbättrar traven.. Får det där svävet. Min häst har haft en väldigt fin stor rå...
Svar
5
· Visningar
3 236
Trav Fått tagit över ett kallblod. Pratade lite fort med veterinären idag på kliniken. Stelkramp vart annat år, hästinfluensa varje år...
Svar
8
· Visningar
1 794
Senast: Zuzzi
·
C
Dressyr Hej alla glada! Jag har blivit medryttare för första gången nu. Jag har ridit på ridskola sedan barnsben och är nu 20 år gammal, men...
Svar
10
· Visningar
2 034
Western Ikväll kl 21.00 sänder SVT1,för första gången, den prisbelönta dokumentärfilmen om Buck Brannaman. Passa på att se en underbar film...
2 3
Svar
59
· Visningar
11 292
Trav Har just kollat katalogen. Mycket From Above är det...:) Känns som att det omhuldade snittpriset kommer att hänga på hur villiga...
Svar
2
· Visningar
1 680
Senast: esther
·
Islandshäst Hej! Vi håller på att letar en unghäst att rida in och så småningom tävla. Har länge varit intresserad av denna ras och funderar nu...
Svar
9
· Visningar
1 581
Senast: Mósi
·
P
Trav Nu ska jag försöka dra igång ett jätteprojekt och behöver er hjälp. Det är mycket negativa skriverier om travsporten på DR:s...
2
Svar
23
· Visningar
3 563
Senast: Snurrfian
·
M
Islandshäst Rider en islandshäst på min praktik där jag är och får den inte att gå fram. Det kvittar hur mkt jag än kämpar med skänkeln eller lägger...
Svar
12
· Visningar
2 311
Senast: bellabus
·
Islandshäst Stübben Bennis Harmony Focus är den rak eller svängd i bommen? Eller finns det både och av den modellen?
Svar
11
· Visningar
7 357
Senast: Pumatin
·
Körning Vi ska bygga något enkelt åkbart med plats för 2 vuxna (och gärna fikakorg :D), till shettisen. Som ska vara färdigt när snön är på...
Svar
2
· Visningar
3 171
Dressyr Nu tävlar jag inte så ofta och det kanske är skillnad i högre klasser, men är det inte väldigt konservativt vad gäller kavajer inom...
2
Svar
22
· Visningar
7 318
Senast: mooi
·
E
Western Hej på er alla! Tänkte höra om någon av er har sett Bob Mayhews Svensk DVD; The Basic Principles of Western Riding - Why and How? Om...
Svar
10
· Visningar
1 670
Dressyr Hejsan! Jag undrar om man kan tävla shettisar i Dressyr och hoppning? :);)
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: sweep
·
Övr. Grenar Jag sålde mina hästar 2005 och har inte ridit regelbundet sedan våren 2006. Ända sedan jag slutade har tanken på att ta upp hästeriet...
2
Svar
20
· Visningar
5 924
Senast: Hambo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve