Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Jag har alltid haft inställningen att det absolut kan gå bra att köpa en begagnad sadel till sin häst. Förutsatt att man...
2
Svar
23
· Visningar
5 161
Senast: Gimlan
·
Islandshäst Vi har diskuterat det här en hel del i stallet, huruvida islandshästar som tömkörs skall spännas in (och i så fall hur) eller inte...
2
Svar
26
· Visningar
4 993
Senast: lewellyn
·
Islandshäst tänkte bara fråga. Har en islandshäst på 11 år. stark tölt och kraftfull galopp. mkt pass. hennes problem är, hon KAN inte trava! :( du...
Svar
11
· Visningar
3 064
Distans Några som ska starta? Vilka klasser? Förväntningar kring banan? :laugh: Jag hade tänkt starta, men valde att avstå pga flytt. (Hästen...
Svar
0
· Visningar
1 678
Senast: Liten
·
Körning Jag har en f.d tävlingsponny, hon är 15år men jag tävlar inte henne mer då jag inte ser "det roliga i tävlingar". Jag hade tänkt köra in...
Svar
4
· Visningar
1 813
Western Funkar det o spänna denna sadel??? http://www.horsemeup.se/index.php/western/c-springs-milwaukee-natural.html
2
Svar
34
· Visningar
4 583
Senast: cahs
·
Övr. Grenar Jag är rätt osäker på om man får skriva företagsnamn och sånt, men jag behöver verkligen lite hjälp. Jo mina föräldrar har kommit...
Svar
6
· Visningar
2 429
Western Hej! Undrar om någon har erfarenhet av de bomlösa w-sadlarna som finns på marknaden?Är de ngt att ha? Jag undrar eftersom jag har två...
Svar
2
· Visningar
1 243
Senast: Noteca
·
Dressyr Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
3
· Visningar
1 712
P
Dressyr Har sökt i gamla trådar men hittar ingenting som givit resultat. Försöker hitta en kandarstång med en inte för tjock mundel, ca 14mm...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: Pysselnisse
·
Western Nu pågår NRHA European Derby i Italien. :) Livesändning, Drawlist och resultatt mm finns att titta på här...
Svar
0
· Visningar
786
Hoppning Jag fick en dressyrhäst förra året som jag nu utbildar vidare. Han är 5år och är "ren" dressyrhäst. Jag har aldrig hoppat honom under...
Svar
4
· Visningar
2 375
Senast: Fiorano
·
Western Jag har precis köpt mig en sadel och vill såklart ta hand om den på bästa sätt. Vad använder ni för produkter när ni smörjer era sadlar? :)
Svar
6
· Visningar
1 664
Senast: quarter
·
Western Hade en tråd uppe för ett tag sen om man fick tävla eller inte på ett Bob Avila Twisted training snafflebite på WRAS-tävlingar...
Svar
13
· Visningar
1 496
Senast: SKOGSRÅA
·
Distans Tänkte bara höra med er, behöver lite tips om sadlar, har en "svår rygg" på min lilla donna och har provat många olika sadlar. Just nu...
Svar
14
· Visningar
6 116
Senast: lulski
·
Körning Funderar på beställa denna vagn i framtiden när russet är gammal nog för att köras in (om de nu gör vagnen stor nog) Vad tror ni om den...
Svar
13
· Visningar
2 182
Distans Hej! Jag har fått slänga om min tävlingssäsong lite sedan min kuse sträckt sig ordentligt och vilat ett par veckor. Nu funderar jag på...
Svar
3
· Visningar
2 422
Senast: rachan
·
Körning Jag får spader på min ene ponny. Har haft honom sedan han var föl och han är precis likadan som när han var ung. På Djursjukshuset...
Svar
4
· Visningar
1 325
Dressyr Har sprungit runt på stan och shoppat saker till en förnyad tävlingsfrisyr.. Kände dock att jag behövde lite mer inspiration! Hur har...
Svar
4
· Visningar
3 568
Hoppning Min häst är verkligen sjukt tittig. Hon hoppar bommar och vatten (att hon hoppar vatten förvånade mig lite) och att hoppa över blommor...
Svar
8
· Visningar
3 832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar