Ni med bruna dressyrsadlar..

Sv: Ni med bruna dressyrsadlar..

Jag har en måttbeställd brun Farmland sadel. Skönaste sadeln jag ridit i. Tyvärr ingen bild med sadeln på hästen.

FAmagic45x40.jpg

har två nyanser av brunt på min sadel.
Den är måttbeställd från Deuber o Partner och är en Maxima arte Flower. Inte min sadel på bilden, har ingen bild på just min sadel och det ljusa mörknar lite när man putsar den.

maxima_arte_flow_4e27f41d32fd4.jpg

Köpte den för att jag tycker att den är rätt häftig och för att jag är så trött på stulna sadlar, visst den kan fortfarande bli stulen, men det blir svårt att sälja den.
Sen är den jäkligt skön att rida i och har dessutom steglöst inställbart framvalv och det ställer man lätt in själv hemma efter hur hästen växer och musklar sig.
Tränset matchar den mörkare bruna färgen.

Senast ändrad:

Den var ju toklacker! San vill jag ocksa ha... lol

Tack jo, den är ju åtminstone annorlunda, jag tror att antingen gillar man hur den ser ut eller så tycker man att den är förfärlig.
Den är väldigt skön att rida i och ger ett bra stöd för hela skänkeln och sitsen, Kan inte annat än att rekommendera den och vill man ha den i andra färger eller utan blommor finns det också (blir billigare då med).:bump:

*kl*

Här är en bild på min bruna sadel. Det är en Prestige D1 som jag tycker fantastiskt mycket om!

sadel.jpg

KL

Jag hade en brun Jeremy Rudge :love: till min förra häst. Tyvärr passade den inte alls nya hästen :cry: utan fick återgå till återförsäljarens ägo när jag köpte ny sadel.

Sjukt skön var den iaf!

Har tyvärr ingen bra bild.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
368
Senast: Cactus
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 257
Senast: super
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 110
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Göra i Danmark
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Adventskalendertråden 2024