Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hallå! Tänkte att det måste finnas en hel massa kunskap om ridstövlar här. Har numer en trasig fot som jag stukat allvarligt tre...
2
Svar
22
· Visningar
4 187
Islandshäst Jag undrar om det är skillnad att rida i vanliga bomlösa och bomlösa för islandshästar? Jag har bara prövat vanlig bomlös, och jag...
Svar
4
· Visningar
1 964
Senast: Lobelia
·
Dressyr Dagen D som i tävlingsDebut närmar sig. Vita ridbrallorna är inköpta, men aningen för små (viktnedgång pågår). Det kommer alltså att bli...
2
Svar
26
· Visningar
5 002
Senast: svea
·
Dressyr Måste skaffa ett nytt pannband till ena tränset... men har totalt idétorka och hänger inte med i modesvängarna. Behöver inspiration, vad...
2
Svar
34
· Visningar
9 524
Senast: Seabaz
·
Distans Hej! Tänkte fråga er vad ni har för erfarenheter av att tävla /debutera med en äldre häst? Jag har en Arab valack som jag rider 3...
2
Svar
23
· Visningar
5 845
Islandshäst Hej. Ska köpa en ny sadel och funderar på en T*p reiter JR då jag ridit mycket i en sån och tycker den är grymt skön samt provat på...
2
Svar
33
· Visningar
6 039
Senast: raggsock
·
Trav Som ni kanske märkt så är det tid att bestämma hingstar till nästa år i stall Conversation Piece... :angel: Jag har så himla kluven...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 755
Senast: martha
·
Körning Vad har ni för tips att komma med ("hur ska man tänka"), när man ska backa i vinkel? (tex backa in på en korsande väg för att vända).
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: sthu
·
Western Någon som provat de? Gillar Billy Allens tränsbett men de har varit för stora för nuvarande hästen och Hööks variant finns 10,5
Svar
4
· Visningar
1 257
Senast: lwt03001
·
Trav Har fått tagit över ett kallblod, hästen har kapacitet och en trevlig exteriör. Har dock blivit åtgärdad i sina framknän en gång för...
Svar
6
· Visningar
1 636
Senast: Zuzzi
·
Fälttävlan Jag är nyfiken på hur ni som tränar och tävlar fälttävlan hinner med att träna på allt. Veckan har ju inte så många dagar, och ska man...
Svar
8
· Visningar
4 163
Senast: fio
·
Dressyr Hejsan, den lilla wanna-be dressyrryttaren pa prarien behover lite tankehjalp.. har mojligheten att ta den har grabben och jag ar...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 513
Senast: Bewildered
·
R
Hoppning Jag måste införskaffa mig en väst till nästa år, och undrar nu om någon har eller har provat dessa modeller? Vad jag har läst mig till...
2 3
Svar
40
· Visningar
13 412
Senast: Chokladponny
·
M
Fälttävlan har försökt hitta en tråd men fanns så få svar :/ vad har ni för skydd när ni tävlar/tränar terräng? har försökt hitta men utan...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
20 833
Dressyr Är det någon här som har bilder på Amerigo DJ dressyr när den ligger på en hästrygg? Har googlat men hittar inga vettiga bilder.
Svar
1
· Visningar
3 367
Senast: Cashmir
·
A
Hoppning Det är så att jag har en dotter som är åtta år och hon har två ponnyer som hon rider på. Och vill börja tävlahoppning. Problemet är att...
Svar
5
· Visningar
2 248
Trav allt foder är ju rena djungeln, mina står i dag på havre och hippo pro action, men funderar å att byta hippot mot något annat, då det...
Svar
18
· Visningar
3 172
Senast: Zuzzi
·
Islandshäst Jag har ett lite annorlunda problem med en av mina islandshästar. Det är nämligen så att han har VÄLDIGT svårt för alla andra gångarter...
Svar
9
· Visningar
1 865
Senast: Pathmaker
·
Western Tråden är sammanfogad med inlägg från BBtråden. Förstainlägg: http://www.bukefalos.com/f/showpost.php?p=15341177&postcount=8 /ricca...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 890
Senast: Bewildered
·
Hoppning Har en häst som är fruktansvärt osäker när det kommer till hoppning. Har ni några tips på hur man bygger upp självförtroendet hos...
Svar
3
· Visningar
1 622
Senast: Blomskan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II