Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Ber nu alla erfarna westernmänniskor här på buke om hjälp! Köpte en sadel förra året som ligger bra på min häst och är skön att rida i...
Svar
4
· Visningar
2 561
Senast: sofia90
·
Hoppning Går i tankarna kring att ordna med att ha en pay and jump på gården till nästa vår och behöver lite tips om vad man bör tänka på, är...
Svar
9
· Visningar
5 021
Senast: poniihest
·
Körning Jag har en nordsvensk brukshäst som jag både kör och rider. Han är 22 år gammal men extremt pigg och vältränad för sin ålder. Sjäv är...
Svar
8
· Visningar
1 576
Senast: Lydia
·
Western Tänkte att någon mer här kanske har/har haft en "päronformad" häst och hittat någon klurig lösning :) ? Jag har nu en westernsadel...
2
Svar
20
· Visningar
6 150
Senast: Terese
·
Western Har en VBL donna som är väldigt bred över bogarna, hög bred manke, och kort och "smal" rak rygg. Hon har så pass med bogblad att det...
Svar
8
· Visningar
2 376
Senast: Terese
·
Western Hej! Jag har lånat hem en bomlös westernsadel för ev. köp. När jag frågade vilket märke fick jag svaret "Ben någonting". Någon som...
Svar
12
· Visningar
1 884
Senast: ManaDisa
·
Körning Vågar man sig på det? Har en ponny som har fått knölar i ena mungipan, och det är ju ingen höjdare när jag vill komma igång och köra...
Svar
7
· Visningar
2 638
Senast: Bubbaz
·
Dressyr Lite sent men jag hinner inte riktigt med. Tiden går alldeles för fort så här års.
6 7 8
Svar
146
· Visningar
24 857
Senast: Gabby_Ossi
·
Western Hej! Undrar om en westernsadel med full quarter i bom kan passa på en nordis?:)
Svar
6
· Visningar
2 410
Senast: doleron
·
Trav Hej! Vi här hemma funderar på att skaffa en travhäst som jag ska få ha med mig i min travutbildning på gymnasiet. Jag undrar om ni vet...
Svar
9
· Visningar
3 400
Senast: juvelen
·
Trav Ska skicka in min hjälm på lackning ;) Skulle va kul att se bilder på snyggt lackade trav hjälmar hur ser era ut?:laugh:
Svar
6
· Visningar
3 033
Senast: lytesout95
·
Fälttävlan Är det ingen som är på plats i Baldersnäs, där årets SM nu pågår ? http://www.stromsholms-data.se/bnas/tvlng.htm
Svar
2
· Visningar
3 221
Senast: Martenix
·
Körning Finns det några nackdelar med att ha en maratonvagn som man kan köra både par och enbet med? Kommer köra shettisar i par och russ i...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: agtatoon
·
Islandshäst Något jag ständigt hör runt ridkretsar är att dem "leker fram det" med sina hästar. Speciellt med unghästar, dem "leker fram" tölten...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: Pathmaker
·
Dressyr Jag tittar efter kandar, och då en stallkompis eventuellt kommer att starta min häst i MSV nästa år så undrar jag över reglerna för...
Svar
6
· Visningar
2 254
Senast: Houdinie
·
Islandshäst Ja som rubriken nu säger varför importerar man för skojskull med den exemrisk som är? Alltså jag pratar inte import av "super" hästar...
Svar
17
· Visningar
2 341
Senast: kryddelydd
·
Islandshäst Gnägg el utrustning?! Har ni någon drömsadel till era hästar. Det hade varit kul att höra även om bomlösa då jag upplever att många...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
18 913
Senast: raggsock
·
Western För alla oss som inte har möjlighet att åka till Vadstena idag 25 aug och titta på ropingentävlingen SMRC på plats, bjuder Bohusropers...
Svar
0
· Visningar
1 172
Senast: teofil
·
Islandshäst Någon som vet vad Equipe-kopian heter..? (sadel)
Svar
5
· Visningar
1 999
Senast: Lobelia
·
Distans Hello, funderar runt vilka nya paddar som kommit, provats och som är bra. Har en bekant som rider i en väl sittande sadel året om...
Svar
1
· Visningar
1 972
Senast: Armadillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama