Sv: Problem i flocken, vad göra?
Jag har aldrig rackat ner på isisfolket så förstår inte vad du menar.
Har inte ens nämt de i denna diskusion att isifolk ska va sämre än storhästfolk och virevärsa.
Det är du som tolkar fel och hittar på saker som jag säger som inte är sant.Och då blir de så himlans fel tyvärr... vilket är tråkigt.
Om man ska se till sanningen var det inee jag som skrev storhästfason denna gång.. utan just en annan som hoppade på alla oss som lindarben och har hästarna själva. Vi fick en liten känga där
Jag vet massa ponnyägare som har sina dyra tävlingshästar ensamma i hagen alltså inga storhästryttare utan ponnyryttare.. precis som vi som har islänningar också är=)
Jag vet också massa islandshästägare som har framförallt sina hingstar själva i hagen men även dyra VM hästarn själva.
Så att ha hästar ensamma i hagen finns överallt och inte bara inom storhästvärden va inte så trångsynt.. och nej detta säger jag inte bara för du skulle va en isisägare utan för att du som person är trångsynt ibland.
Är väl lika bra att säga de så du inte tror att jag säger de bara för du äger en islandshäst
däremot har jag några gånger vidabefodrat vad jag varit med om,, alltså delat lite erfarenheter ur mitt liv.
Och tyvärr har jag hört vissa klankat ner på oss isisryttare och sagt vad dom anser om oss. Det betyder ju inte att JAG har dom åsikterna.. men tyvärr missuppfattar du ochmånga andra här och väljer att läsa de som att JAG tycker ist för att lära vad som faktsikt står..
Att andra säger och tycker.
De sade jag senast för nått inlägg.. att jag HÖRT folk sagt till mig om vad de anser och tror om oss isisryttare OCH vad jag hört isisfolket säga om storhästfolket.
De är ju bara att läsa här inne vad vi själva anser och tycker om dom eller hur.
Men jag har även hört bland mina vänner som själv har isis vad dom tycker och tänker om storhästfolk.
Jag har alltså faktiskt fått glädjen att få ta del av bägge sidors åsikter och MIN erfarenhet är att de framgår lika mkt fördommar och skitsnack från bägge hållena.
Jag tar ingen i försvar jag har själv plockat vad jag anser de bästa från bägge sidorna och gjort mig en egen blandning av hästhållning.
Ist för att säga...
Ja hon där borta lindar sin häst när hon rider men själv anser jag inte min häst behöva de så färför lindar inte jag..
Så kan man tydligen inte låta bli och säga...
Stackars häst som går lindat så himlans onödigt hästen blir bara svag i sina ben.
Jag lindar inte för min häst slår sig inte och jag anser att en häst mår bäst av att få gå så naturligt som möjligt.
Och tvärtom.
Kolla hon där hon rider hlt utan någon form av benskydd, men herregud stackars häst.Den kan ju skada sig den där ägaren är verkligen inte rädd om sin häst.Självklart måste man ha lindor på hästen eller skydd annars är man en dålig hästägare.
Istället för att säga.. jag lindar benen på min häst för jag tycker de är fint och kul och min häst behöver lite extra stöd sedan gör jag de i förebyggande syfte.
Min stallkamrat har inga benskydd alls, men hennes häst behöver inte de tydligen, jag är säker på att min stallkamrat vet vad hon&han gör. Hon /han har så väl hand om sin häst.
Vad är de som gör oss hästmänniskor så oförmögen att säga som de snälla alternativet??Utan att vi bara måste prata ur de otrelivare perspektivet?
Såå tråkigt...
De ska va kul att ha häst eller hur? och det är inte roligt om man får höra andra säga att man gör fel och inte tarväl hand om sin häst..Tänk på att ni kan såra.. de vill ni väl inte??
De ska alla tänka på isisägare som hbl ägare som ingen hästägare alls... tänk på vad ni säger innan ni säger de..
Nä nu skall jag kolla på Dressyren på OS och moffa GODIS=)
Lev väl mina kära hästvänner ni är älskade ni ÄR bra.. ni är UNIKA tänk på de.