Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar jag har varit inblandad i både ridsportvärlden och i galoppvärlden i ett bra tag nu och börjat att fundera på dessa världar lite...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 252
L
Hoppning Jag har hittat en 5-åring som jag ska köpa om inget visas på röntgen...:d Men vad bör man röntga? Ska man göra en exportröntgen...
Svar
10
· Visningar
3 690
Senast: Noa
·
Trav Ställer frågan här eftersom jag tror det är mer travfolk som håller på med blistring än vad det är ridfolk ;) Min kompis häst...
Svar
9
· Visningar
8 576
Senast: Lill
·
Körning Vad skulle ni valt för vagn om ni var i min "sits"? Jag har en 4-årig nordsvensk som jag har framförallt som "allroundhäst" (dressyr...
Svar
0
· Visningar
1 757
Senast: Lydia
·
Tävling Tror ni att man får tävla lokal hoppning i den här tröjan/jackan?? :)
Svar
2
· Visningar
1 697
Senast: Nominous
·
T
Western Idag fick jag testa en westernsadel, 17" med vid/extra vid bom till min hästapålle. Hästen, som haft allvarlig sadeltvång tidigare...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 112
Senast: Amha
·
Dressyr Hur tänker ni när ni rider sluta vs diagonalsluta? Upplever ni skillnad att tänka sluta på diagonallinjen vs sluta på spåret? För mig är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
13 889
Senast: tuaphua
·
Islandshäst Ja, hur många gör så? Varför? Kostnader? Vanligt att man blir lurad? Berätta om era erfarenheter, jag är så nyfiken! :d
Svar
13
· Visningar
2 849
Senast: klockmalva
·
S
Hoppning Nån som har en connemaraponny och vet hur man kvalar till connemara SM? och var det går? Nyfiken, så man vet om det är nåt man kan...
Svar
10
· Visningar
3 582
Senast: matildawald
·
Trav Har Danmark ngt system så som vi har i Sverige med travsport.se? Letar efter en häst som är i Danmark men hittar ej sådana sidor.
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Susz
·
Hoppning Vid vårt stall finns en ridbana på gräs som är hyfsat stor, kanske 25*60 eller nåt. Men jag har inte hoppat så mycket där eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
8 454
Senast: fio
·
Western Har begett mig in i sadeldjungeln efter en westernsadel åt min arab. Som rubriken säger har han en kort och svängd rygg (men som blir...
Svar
16
· Visningar
7 433
Senast: Josefiine
·
Hoppning Skulle behöva hjälp med att få lite tips på hinder/bom övningar. dom ska vara tilltalande för barn i 12 års åldern med en maxhöjd på ca...
Svar
0
· Visningar
992
Övr. Grenar Vad har ni för rutiner vid långa transporter? Dottern och lillpållen är nog klara för skandinaviska mästerskapen på Övrevoll. Vi...
Svar
18
· Visningar
3 468
Senast: Bowman
·
S
Körning Vi har tre fordon i museet med identiska skyltar: Inge konstigt med det MEN... vagnhistoriska sällskapet påstår att det aldrig...
Svar
16
· Visningar
6 092
Senast: lillsyrran
·
B
Trav Jag har en 16årig ridtravare som älskar att bli körd. Jag har precis börjat köra honom då det inte riktigt är min grej och han går...
Svar
1
· Visningar
1 315
Senast: Snurrfian
·
Körning Jag har planer på att beställa en maratonvagn.. Funderar på Kutzmann.. Jag har en islandshäst i c-ponny mått.. Dom hade en vagn på 135kg...
Svar
3
· Visningar
2 949
Senast: agtatoon
·
Körning Finns det någon som tävlar eller tänker sig tävla Nordsvensk Brukshäst i vårt avlånga land? Avelsföreningen för nordsvenska brukshästar...
Svar
2
· Visningar
1 887
Senast: agtatoon
·
Trav Sedan -09 då maken tog licens har kostnaden konstant ökat för licensavgiften. Orsaken sägs ju vara att det blir färre B-tränare. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 851
Senast: giffan
·
Tävling vad gör man när det saknas 10 kr från tdb kontot när pengarna dras för tävling, 2 dagar innan tävlingen så kollar man på tdb och...
Svar
5
· Visningar
3 247
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.