Våra käraste ARAB galoppörer!

Sv: Våra käraste ARAB galoppörer!

Någon som kommer ihåg Marbys Sharim (stavning?)? Det var ängesen han löpte, säkert 10 år sen. Men jag har för mig att han var en av de bättre i skandinavien. Och han var riktigt fin. Och en riktig vilde =)

Marbys Zcharim var duktig. Han startade bara 13 gånger men vann flera och fick ett handicap på 73...
Det riktigt unika var att han var finskfödd!
Kanske de enda finska häst som startat i galopp i Sverige....

Läs mer här

Marby´s Zcharim var en fantastisk häst. Jag var vän med uppfödaren och följde honom under hela hans livstid. När han slutade sin galoppkarriär köpte jag honom och vi tävlade lite hoppning tillsammans. Vi kom aldrig hem från en enda ridtur utan att han minst en gång fick höra hur vacker han var av någon vi mötte! Han hade en minst sagt fantastisk utstrålning. Zcharim betar nu dessvärre på de evigt gröna ängarna men fick bli nästan 20 år gammal. För evig ihågkommen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 715
Relationer Jag skriver här dels för att jag behöver få ur mig vissa tankar/funderingar (ska försöka att inte göra inlägget för rörigt) plus att jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 714
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 012
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel