Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag ska börja köra sulky bakom min islandshäst, men har ingen aning om vad man ska ha för saker, :confused: jag fattar att man måste ha...
Svar
15
· Visningar
4 437
Senast: hag391
·
Körning Ursäkta en dum fråga. Jag funderar på att köpa en sele och vill då ha en med empathy-brösta till min lille ponny. Sitter och kollar...
Svar
4
· Visningar
1 539
Senast: Rosalinda
·
Distans Är en hel del ute i naturen både till häst samt med hundarna. Jag skulle vilja ha ett "verktyg" för att hålla koll på distans...
Svar
13
· Visningar
5 045
Western Jag vet att plates som "regel" inte har tåkappa, men finns det? Mitt djur är expert på att på något mystiskt sätt få plates att glida...
Svar
6
· Visningar
1 140
Senast: Em-Jay
·
G
Hoppning Jag har bevistat flera ponnyhoppningar det senaste året, från klubbnivå till regional. Jag kan inte fatta att så många ryttare rider...
Svar
17
· Visningar
2 495
Senast: Akleian
·
Tävling Jag har funderat lite på om det finns några regler för de hästar som bor på en anläggning när det är tävling där (och som inte själva...
Svar
18
· Visningar
4 679
B
Hoppning Jag har en 8årig PRE hingst som älskar att hoppa. Vi har bara hoppat 1 gång i månaden då jag satsar på dressyr. Vi har hoppat småhinder...
Svar
5
· Visningar
2 275
Senast: HopeForNow
·
L
Övr. Grenar Tänker inte någon på våra kära arabgaloppörer? :cry: Jag gör det iaf :) Har en själv. Men jag tänkte att ni som vill prata om det kan ju...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 366
Senast: worldbyhorse
·
Dressyr Jag satt och funderade på vissa saker inom rollkur/ ridning bakom hand. Och jag skulle vilja ha en seriös diskussion och jag menar inte...
22 23 24
Svar
472
· Visningar
49 786
Senast: Solis
·
Trav Har fått ett erbjudande att ta en travare gratis som inte fungerar i travet, den skrivs helt enkelt över endast till mig, annars säljs...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: giffan
·
Distans Här kommer väldigt tråkig läsning om ett dödsfall inom svensk distansritt...
Svar
16
· Visningar
4 806
Senast: Pilette
·
Hoppning Jag har som långsiktigt mål med min D-ponny att kvala in till SM 2013 eller 2014. Men då måste jag veta hur man kan kvala in för jag har...
Svar
1
· Visningar
1 759
Senast: Flying_Fox
·
Hoppning Hej! Säker med ljus och lykta efter trevliga banskisser till lätta hoppklasser där man helst inte har relaterade avstånd eller...
Svar
3
· Visningar
1 580
Senast: cewe
·
Hoppning Hej!:D Undrar lite hur ofta dem flersta tävlar... Jag har börjat fundera lite på om jag tävlar min ponny för ofta... Min mamma har...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: Cocos
·
H
Hoppning Hur rider ni era hästar på marken? Vad rider ni för övningar, vad tränar ni på? Hur ofta rider ni de på banan? Anser ni att det är...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: munsboroponny
·
Trav Den 21 augusti är det dax för kval. Idag gick anmälningstiden ut och vår Kimono Pearl är anmäld till Derbystokvalet. Spännande vad...
Svar
8
· Visningar
1 521
Senast: Petronilla
·
Hoppning Håller på sätta i gång mitt fullblod efter en senskada. Ska börja hoppa om ett par månader. Så nu har jag börjat med bommar. Problemet...
Svar
2
· Visningar
2 409
Islandshäst Precis som tråden heter; träna upp aktionen i tölten hur gör man det? Man ser ju många hästar som har 90 graders vinkel i tölten, sen...
Svar
16
· Visningar
6 699
Senast: Pathmaker
·
Dressyr I dessa dagar av OS-dressyr och debatt om träningsmetoder.. Jag antar att jag inte är den enda som blir ifrågasatt av sådana som inget...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
20 550
Senast: axel
·
T
Dressyr Hej Jag undrar om man får på en tävling, lokal i detta fallet, ändra från placering till clear round vi prisutdelningen? Det...
Svar
5
· Visningar
1 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka