fälttävlansskydd

Sv: fälttävlansskydd

har N.E.W både fram och bak.
hela rågummi boots fram, kjøpt på en travbana for mange år siden, enda som virkelig holder.. Stygge, ja, men elsker dem likevel..

Har en liten fråga till er me fälttävlansskydd, rider ni även banhoppning i dom? finns d nån nackdel me o göra d?

nej, jag rider inte banhopppning med mina..Rider med vanliga senskydd där..
Nackdel, vet inte, måste jo evt vara at hästen inte kjänner spes mycket om den slår i bommarna..

Har Picassoskydden. Stjäl tråden lite; MEN ett problem är att min häst vantrivs med långa bakbensskydd :crazy: och då i synnerhet med dessa långa Picasso. Har försökt vänja honom vid dem, men han sparkar nästan av andra benet på sig själv.

Finns det någon smidigare variant på bakbensskydd som sitter bra? Har försökt med vanliga kotskydd, men de sitter som de ska ungefär 15 min och sen blir pållen som tokig! Det känns inte bra att ha helt oskyddade bakben. Några tips? :)

KL..

jag har sådana svarta rumt-om-skydd från hööks, som går runt hela kotan också.. tycker dom verkar skydda bra, blir inte så tunga men passformen är inte super och min ömtåliga ponny får skav från mycket!

så har hittat dessa på horze
http://horze.se/product_info.php?cPath=41_16&products_id=19890

Vad tycker ni om dem? För 'klena'?

Tycker de ser ut att ha dålig passform...
Om man bara kollar på bilderna, för jag har aldrig sett några, så tycker jag Hampas på samma sida verkar bättre

KL..

jag har sådana svarta rumt-om-skydd från hööks, som går runt hela kotan också.. tycker dom verkar skydda bra, blir inte så tunga men passformen är inte super och min ömtåliga ponny får skav från mycket!

så har hittat dessa på horze
http://horze.se/product_info.php?cPath=41_16&products_id=19890

Vad tycker ni om dem? För 'klena'?

Ja, jag tycker de ser för "klena" ut. Det är ju vanlig plast och inget skydd för senan. Om du satsar på FT så är nog ordentliga skydd A och O. Köp begagnade på tradera, hästnet eller blocket. Letar du ett tag så dyker det upp.

Ja, jag tycker de ser för "klena" ut. Det är ju vanlig plast och inget skydd för senan. Om du satsar på FT så är nog ordentliga skydd A och O. Köp begagnade på tradera, hästnet eller blocket. Letar du ett tag så dyker det upp.

okej, då blire andra istället.
har ju tittat på en del NEW och andra, men hade ju inte en tanke på att köpa det begnagnat, vilken smart idé
tack för svaret :idea:

jag ska oxå köpa ftskydd snart...

...men jag vill inte direkt betala tretusen för fyra skydd. dock vill jag ha bra skydd, som skyddar bra och ger bra stöd. jag ska satsa på riktigt och vill verkligen komma långt, då är det ju viktigt med bra ftskydd, och då känns det onödigt att köpa ett par lågpris nu, bara för att upptäcka att dom inte var så bra...

Men jag har hört att hööks ftskydd är bra, de är ju inte så dyra heller :banana: nån som har erfarenhet av dessa hööks ft-skydd??
:bump:
http://www.hooks.se/deptlist.aspx?d...ortType=sortPopularitet&currentSortOrder=DESC

Jag har inte blivit så impad av dessa skydd.. Köp några i bättre kvalité och med iafl bättre passform än hööks. Det tjänar du på i längden. Sjukt jobbigt med skav och snurrande skydd.. :crazy:

Om du inte vill lägga ut jättemycket pengar på skydd så skulle jag verkligen rekommendera Premiere Equines terrängskydd. Riktigt välgjorda, bra skenor, sitter som gjutna iafl på min häst, sitter stilla och är grymt lättskötta. Jag är supernöjd.

Kostade 85 pund inkl frakt från England och tog en vecka att få från att jag beställde. Verkligen prisvärda!!

Lägger upp lite bilder så du ser hur de sitter. De sitter verkligen kanon om omsluter kota och skyddar bra. Hööks sitter lite ovanpå tycker jag. Jag vill ha skydd som omsluter och sitter tätt intill så de inte flyttar på sig vid slag.

Fram
32404268.jpg

32404264.jpg

Bak
32404265.jpg

32404266.jpg

32424040.jpg

32424044.jpg

Älskar att de går så högt på insidan bakskydden. :)

Efter 1½ timmes träning på nästan 2 mil inte ens svettig under skydden. Riktigt nöjd över det!
32424047.jpg

Som många redan skrivit så kan jag verkligen rekommendera N.E.W, tycker att de är super bra. De suger inte åt sig vatten som jag upplevt att många andra skydd gör. Gillar dessutom att de skyddar framsidan av benet... Det är helt klart att värt att lägga en extra slant på bra skydd. :laugh: Jag köpte dem i England 2001 och de är fortfarande i fint skick....

Du har länk på PM:p

Marvin: De verkar helt ok, men jag föredrar nog ändå skydd med kolfiberskena vid senorna. Dessa verkar bara ha gele vad jag förstår?
Men har inte sett dem "på riktigt" så det blir ju lite svårt att bilda sig en uppfattning:D

Tips, sök på Premiere Equine om du vill ha liknande skydd i ungefär samma prisklass:) Så får du lite mer att välja på:D

Jag har beslutsångest!:eek:
Det börjar bli dags för ett par nya skydd till pålle innan de gamla hinner dö...
Det lutar åt Premiere Equines skydd, dock kan jag inte bestämma mig för om jag ska ha de med eller utan ventilation:confused:

Och ännu värre! Om jag ska ha de med ventilation så finns de ju i vitt, de skulle ju faktiskt kunna bli väldigt snyggt på stor brun pålle med 4 vita ben:angel: Men hur praktiskt är det liksom? Och hur länge kommer de vara vita?:confused:

Eller ska man kanske lägga till några hundra och köpa Dalmar? hmmm

Jag älskar Dalmar-skydden! Ska köpa sådana näste gång :) Men vita skydd är ju såååå snyggt! Så länge de är vita vill säga :grin:

Vad jag förstår tjock nylon med neoprene, och sen gel närmast senorna.

Lär ju ändå vara bättre än mina vanliga skydd som jag använder nu. Får fundera lite.

*kl*

Jag är likte nyfiken på dom här NEW skydden, är mest inriktad på banhoppning och rider mest ut i skogen för skojs skull, hoppar lite stockar och klättrar ganska mycket, det är min terräng det! ;):D

Hur är dom i storleken? Min donna har långa smala ben och har stl F på sina vanliga senskydd från Hööks och M på Veredus Carbon Gel.

Och vilka boots är egentligen dom bästa när man ska rida ut/i terrängen?

(I hagen har hon gummiboots, räfflade från Sprenger)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 201
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 146
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar