fälttävlansskydd

Sv: fälttävlansskydd

Ja mina blir det ju väldigt svettigt och blött under. Inte för att de blir tunga men det är ju rätt varmt. Men nu får vi se om det blir ngn mer fälttävlan för min del (med tanke på hoppkvalen för stor häst och min banhoppningsrädsla :eek:). Kommer vara/är noggrannare nu med att ta av skydden så fort som möjligt efter användning. På ponny var jag livrädd för broddtramp hela tiden :D

Jag köpte picasso skydd runt om för otroliga 1500 kr från awom.se. Har använt dem i en säsong och är supernöjd då de är robusta och mycket lätta att göra rent. Även kul att det finns andra färger än svart...

Jag tävlar inte fälttävlan men brukar åka o träna terräng. Var iväg på en tredagars kurs förra våren.. Använder då gummiboots men jag har problem med att hästen min får skav på karlederna av bootsen, har ni några tipps på att slippa de??

Jag tävlar inte fälttävlan men brukar åka o träna terräng. Var iväg på en tredagars kurs förra våren.. Använder då gummiboots men jag har problem med att hästen min får skav på karlederna av bootsen, har ni några tipps på att slippa de??

gummiboots suger ju om du frågar mig så jag skulel relkomendera att köpa andra boots :)

Håller med föregående. Köp neoprene-boots istället

Använder du dom inte så ofta duger dom billiga bra

Style runt om och globus boots runt om. Styleskydden köptes genom Eva Albert för 990 kr paret. Globusbootsen finns väl överallt, under 200 tror jag? Tycker de är helt klart bästa bootsen hittills som täcker hela hoven. Rejäla bra skydd som sitter som gjutet med skenor på rätt ställen. Skulle aldrig vilja ge mig ut i terrängen utan dem!

Alla 4:a:
PICT0998.jpg

Fram:
http://i80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Utrustning/PICT0997.jpg

Bak:
http://i80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Utrustning/PICT0995.jpg

Bästa med bootsen:
DSC02288.jpg

Var finns dessa skydd att få tag på? :D

jag funderar på att köpa NEW skydd, men vilken sort ska man ha? vad jag har sett finns det flera olika, tacksam för hjälp =)

Dom har vi också haft i många år, jättebra och håller i en evighet... är dessutom billiga. :bow:

Tänk bara på att ta av dom direkt efter träning/tävling då dom är täta och risk att det blir varmt under

Då går de ju stick i stäv med vad alla rek :crazy:

Dvs skydd i terrängen skall inte bli varma

jag funderar på att köpa NEW skydd, men vilken sort ska man ha? vad jag har sett finns det flera olika, tacksam för hjälp =)

Jag har N.E.W med ludd i. De har funkat jättebra, blir inte varma, lätta på benen och tål nästan hur många vattenvad som helst. Sen stoppar man dom i tvättmaskinen och ut kommer dom som nya!

Även dessa "Picasso" torde vara minst lika täta/varma....:angel:

Men jag tror man skall akta sig för att tro att några skydd är svala för att reklamen säger att de är "ventilerade" det är nog att invaggas i falsk säkerhet att tro att man kan behålla dom på efter ett pass. Allt som sitter utanpå en varm sena håller kvar värmen där och förhindrar luften att kyla

Men jag tror man skall akta sig för att tro att några skydd är svala för att reklamen säger att de är "ventilerade" det är nog att invaggas i falsk säkerhet att tro att man kan behålla dom på efter ett pass. Allt som sitter utanpå en varm sena håller kvar värmen där och förhindrar luften att kyla

Men varför skulle man behålla ett par terrängskydd på EFTER träning/terrängritt öht? Verkar väldigt onödigt & dumt. Det är ju det första som åker av när man är klar...

Men varför skulle man behålla ett par terrängskydd på EFTER träning/terrängritt öht? Verkar väldigt onödigt & dumt. Det är ju det första som åker av när man är klar...

Japp, det är ju det jag menar och då kan man ju lika gärna ha ett par Davis eller Picasso som de andra svindyra :angel:

Japp, det är ju det jag menar och då kan man ju lika gärna ha ett par Davis eller Picasso som de andra svindyra :angel:

Fast anledningen till att man köper ett par dyrare skydd borde ju vara att de skyddar bättre, är i ett bättre material etc. "Jag" har använt skydd från hela prisskalan, & de jag upplever vara bäst/sitta kvar bäst/passa hästens ben bäst är ändå de som är lite dyrare. Men det kan ju vara ett sammanträffande...

Jag tävlar inte fälttävlan längre, men när jag gjorde det hade jag NEW skydd fram och sånna här bak. Neopreneboots fram.
Nu har jag pga vissa omständigheter inte tävlat FT sedan -99, men skulle gärna göra det igen.

Vi tar av skydden omedelbart och använder skydd som inte är "täta" dvs NEW skydden

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 201
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 146
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel