Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Hur går det med era avkommor,min älskling som fyller 9 år(wow,nyss var han en bäbis)har börjat tävla ,kom två i sin andra dresyr tävling med 67,2%.

Så detta år blir ett år när han förhoppningsvis klättrar i klasserna.Och eftersom han är en Biggles unge så är han en dröm att ta med på tävlingar ,han älskar att visa upp sig.....

Berätta om era avkommor

Gammal tråd men.. Jag måste ha missat ditt svar om min hästs helbror för flera år sedan.. Jag vet inte ens om du är på Buke längre, ser inte helt övertygande ut i telefonen.. Eller om någon annan vet (TeamTop) så skulle jag bli superglad för ett pm!
/u

Tyvärr har jag nu tvingats avliva både mina bigglesavkommor efter mystiska omständigheter. Genetiskt fel?

Den första född 08:a avlivades 2010 pga skelettförändringar i ett bakben. Fanns inget att göra och jag kommer troligtvis aldrig få en förklaring till varför det blev som det blev. Skelettet var svagt, skört och det hade veterinärerna aldrig sett på en så ung individ.

Vår 06:a fick även han tragiskt tas bort nu i somras pga förändringar på halskotpelare, olycka eller kanske skelettförändringar även där?

Inga fler bigglesavkommor här :(

Mättes till 160cm på kvalitetsbedömning! Men ger betydligt större intryck, domarna trodde inte på mätlappen utan beordrade oss att gå ut och mäta om honom :angel: Men där fanns inga fler cm att hämta ;)

Dock har han nog växt litegrann nu, men över 164 är han inte! Sedan är jag bara 158 cm, så det kan ju luras lite också.

Coolt! :D Trodde verkligen han va 170+ eller nåt, han e väldigt ståtlig o har utstrålning.
Läcker häst, faller mig precis i smaken. :d

Verkligen en fin Bigglesavkomma!
Märker du att du får mkt "gratis" inne på dressyrbanan när du också tränar terräng? Tänker iform av framåtbjudning/motor.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 977
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka