Biggles Avkommor

Sv: Biggles Avkommor

Det tror jag nog att han gör,familjen som äger honom ,älskar sin hingst...
Om man får gissa så kanske dom har hittat en ny ryttare till honom och han ska matchas för dom stora klasserna...

Jag har uppfattat det på samma vis, ägarna älskar honom väldigt mycket (har hört att de skulle blivit erbjudna löjligt mycket pengar för honom, en tackat nej)
Fast samtidigt, OM han hamnar utomlands så känns det som om hans avkommor blir högre värderade, vilket jag skulle finna gynnsamt, som planerar att ta föl på mitt sto.
Fast iofs så måste marknaden bli bättre oavsett, för har man inget "namn" r det ju inte jättelätt att sälja häst idag

Måste bara uppdatera om min pålla lite. Hon hade ju en episod för lite drygt 14 dagar sen när hon stegrade. Vi lade då om taktiken lite, jag och min fd medryttare och de senaste 14 dagarna har varit toppen!!! Har tom kunnat rida ut och jobba konditionspass utan spöt (det är nära på en livsavgörande sak att ha med sig annars) Har "markat" henne nu på förmiddagen och börjar jobba lite på galoppombyte när man byter varv och hon är så jädra lättlärd att det är lätt att man glömmer bort tiden och bara "matar" in info i henne. Eftersom hon ett tag haft problem att gå fram (hon har verkligen betett sig som om hon har bromsolja i tanken) så är jag verkligen supernöjd med att inte behövt ha drivit ihjäl mig idag! Så idag förtjänar hon lite extra : :love:

Man kan undra vem det är?? Någon som vet? Vad tror ni om möjligheten att det är en kvinnlig ryttarinna?:confused:

Jag personligen skulle vilja se en kvinnlig ryttare eftersom jag tycker att han är en maskulin hingst som skulle bli ett vackert ekipage med en femenin kvinna på ryggen...om ni förstår vad jag menar,en prins med en prinsessa, typ...

Jag personligen skulle vilja se en kvinnlig ryttare eftersom jag tycker att han är en maskulin hingst som skulle bli ett vackert ekipage med en femenin kvinna på ryggen...om ni förstår vad jag menar,en prins med en prinsessa, typ...

Håller med. Personligen gillar jag Minna Telde och det skulle ju vara en match made in heaven så att säga.

Biggles stannar i Sverige!!! Kristian von Krusenstjärna kommer rida honom..

Grattis till Sveriges vackraste dressyrhingst...

Min häst fick föl e. Biggles 2005 (innan hon var min).
Han har rätt mycket nerv, men har varit väldigt duktig och samarbetsvillig.
Han gick aldrig treårstest, men som fyraåring fick han goda omdömen och var nåt futtigt poäng från att få diplom.

Under våren fick han dock stå mycket p.g.a olika saker (tappade skor, hovslagare som sa upp sig, avflygning av ryttaren, förkylning, hälta m.m.) och efter det har han börjat se väldigt mycket spöken.
Hoppas söpkena försvinner i takt med att han kommer igång ordentligt igen.

BIGGLES är en tävlingshäst ,dom SKA ha nerv ,det är därför dom är reaktions snabba!!Men det betyder inte att det är fega hästar.. Min har nerv men han går fram över allt,har aldrig några problem att lämna stall backen med honom inte..

Problemet idag , med sporthästen är att dom ska ägas av personer som förstår
sig på dom,då får du en häst som gör allt för dig..

Lite Biggles skvaller, han ska nu matchas av Kristian von Krusenstjärna för
OS 2012.Han står numera på deras gård...Äntligen kan ägarna få se sin kung ute på tävlingsbanorna..Totillas vem är det????

Suverääänt gjort av Kristian och Biggles! Placerade i alla starter :)
Såå himla kul att han äntligen får visa vad han kan/går för ute på tävlingsbanan!! me like :love:

Är det någon som vet vilken låt han har i Kuren??Det ska va LADY GAGA måste fixa samma till min pålle på nästa träning...;)

Jag antar att alla Biggles fans inte missat att han är med i Världs cupen på söndag ,Stockholm International Horse Show, Globen .Ni som är där fota ,filma åt oss som inte kan vara där..Och Grattis Minna Till Bäbisen..:bump::banana::bow:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 441
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 977
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka