OK att köpa begagnad sadel?

Sv: OK att köpa begagnad sadel?

Annars kan man ju själv lämna in på omstoppning, brukar inte vara särskilt dyrt om den inte behöver helomstoppas.

Skulle aldrig någonsin köpa en begagnad sadel som inte är omstoppda. För sitter du och provar ut den sadeln när den är dålig i stoppningen och den passar. Så kan du få tillbaks en sadeln som inte passar när den är omstoppad!

Så Nej jag skulle aldrig köpa en begagnad sadel som inteär omstoppad alldeles nyligen.
Men det är jag de, för några år sedan hade jag svara.. att de går hur bra som helst och köpa begagnade sadlar utan att stoppa om dom
Sedan åkte jag på en sadel som kunde ha förstört min häst för all framtid och efter de är jag helnnojjig för jag har sett vad sadlar kan åstakomma:crazy:

Så aldrig att jag köper en sadel utan en kunnig person vid min sida.

Jag tänker i så fall att det är en sadelmodell som man vet är skön och passar både häst och ryttare men att just det exemplar man köper behöver stoppas om.

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 876
Senast: caballus
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 665
Senast: Lixiigirl
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 574
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden II
  • Evolve
  • Sabotage?