Alla dessa medlemmskap och licenser

Sv: Alla dessa medlemmskap och licenser

Man behöver inte vara medlem i sqha/aqha för att få tävla all-breeds på sqha´s tävlingar. Däremot så måste man då betala en officecharge på 300:- som icke medlem. Det är därför lika bra att gå med för då har man ju betalat för att vara med på alla sqha-shower under ett år.

Saxat från proppen till SQHA nationals:

Allbreeds: Klasserna är öppna för alla och för alla hästraser.
Medlemskap i SQHA eller SPHA krävs för att starta i Allbreedsklasser.
AQHA regelbok gäller, med undantag för bettreglerna.
I alla Allbreeds klasserna är det valfri betsling oavsett hästens ålder.
Rider man med stångbett gäller enhandsfattning!
Frågor: Pia Thomsson 070-6431906

Tolkar det som att medlemsskap krävs för att starta allbreedklasser :cool:

Vart hitta du det där?
Jag har letat i proppen för SPHAtävlingen som är nu i helgen och hittade inget om det, men på anmälningblanketten står det att det kostar 300 kr i office charge för icke medlemar, så jag tolkar det som att man inte behöver vara medlem.

Ja jag såg också att det var annat nu till Greva, men i proppen till spring show är det samma sak, medlemsskap krävs så det verkar väl vara lite olika mellan SQHA och SPHA

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 553
Senast: Cambrie
·
Dressyr Hej alla! Tänkte starta en tråd om bohuscupen 2017 för de som tävlar dressyr på storhäst. I år ska min lilla klubb fått ihop totalt 2...
Svar
0
· Visningar
920
Övr. Grenar Jag har blivit med ungponny och nu är det dags för mätning. Hur går jag till väga? Jag har skaffat ett konto på TDB och jag har mejlat...
2
Svar
20
· Visningar
5 998
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 690
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4