Sv: Kort bomlös bot för gropar vid manken?
Till slut hittade jag iaf en kortare, en torsion island, 50cm lång men den var en då väldigt stor
torsion island.
den var skön som en skinnsoffa men inget stöd alls och jag flög runt i den och hade jättesvårt att hålla reda på mig själv.
jag hittade till slut 0an av London och testade, satt som en smäck, med massa stöd och slapp flyga runt och kunde börja rida.
sammanfattning, jag är noga med att den skall vara kort, visst estetiskt men för att hästen ska kunna röra sig optimalt utan att täckas av en enda gigantisk sadel, och för att ryttaren ska sitta bra.
Jag tänker att får jag plats i den minst str så varför ska jag ta en större när den större ser dum ut på hästen och är för stor för mig?
Sen är min häst väldigt känslig när sadlar är för långa, det kan se jättebra ut och var perfekt men han visar direkt om han inte gillar dem genom att han vilka höja ryggen eller trava.
han tappar all aktion och blir seg.
För jag köpte denna bomsadel:
som väl ser helt okej ut eller hur?
den går upp baktill så bossorna blir kortare.
och den låg jämnt fördelar och verkade jättebra, han visade inget första dagen(hade den på en tävling första gången jag red med den och vi vann) men sen ju längre tid jag hade den så kom tecken väldigt tydlig, hade den i perioder på typ 2-3veckor sen var jag tvugen att ta tillbaka till den bomlösa för han blir helmysko.
annars är detta den enda bomsadel jag hittils hittat som jag själv tycker kunde ha passat men hästen tycker inte det.
äsch rörigt inlägg men något fick kanske någon ut av det haha.
Jag gillar min bomlösa sadeln för att jag kan ta med den till mina träningshästar/kompisars hästar, tjocka som feta stora som små, gamla som unga, känner mig hemma i min egna sadel och den riskerar aldrig att inte passa hästen eller vara för lång osv.