Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut, rapport kommer så snart jag fått hem det.
Har precis hämtat paketet med bolstern och jag kan säga att den är i alla fall inte hård som någon hade påstått.
Återkommer med en riktig rapport imorgon när jag har provridit med den.
En bomlös ger ju aldrig samma viktfördelning som en perfekt inpassad bomsadel, men det finns ju också bättre och sämre alternativ. Sensation har ju en lite annan stigläderlösning som ska ge bättretryckfördelning (när de första generationen bomlösa kom sa de ju att man inte skulle rida lätt och stå för mycket i stigbyglarna, idag finns rena hoppmodeller) och det finns också olika paddar beroende på ryttaren vikt. Så var noga med paden!
I övrigt gäller samma som alltid, det blir ju känsligare för snedbelastning, och därför är det ju viktigt med balansen så man inte sitter snett för då hjälper det inte att man har en bra pad.
Enda sättet att ta reda på om det funkar är ju att testa, men om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att det hade varit bättre att börja från marken eftersom hästen har dåligt med muskler. Hade hästen varit musklad så hade säkert inte vikten varit några problem (det får man ju känna efter själv, är ju olika från häst till häst hur mycket de klarar) men omusklad häst och tyngre ryttare är enligt mig ingen bra kombination oavsett sadel. Det blir ju lättare för hästen att jobba korrekt och sätta rätt muskler om den inte blir tungt belastad.
En OT fråga men använder du ingen pad för att få en kanal när du använder renskinnet? Alltså använder du bara renskinnet under då?
Det låter bra, jag tror inte heller att din vikt är ett problem när han är musklad, det verkar ju vara en rejäl häst. Lycka till med sadelletandet.