Sv: Paddar

Jag ska försöka förklara på ett annat sätt. Om du har en pad och vill kolla hur bra tryckfördelande egenskaper den har, kan du lägga ena handen under paden och sedan trycka hårt med fingret eller något annat trubbigt hårt föremål. Känner du inte trycket igenom paden har den bra tryckfördelande egenskaper. En pad som du lätt kan trycka ihop, dvs komprimeras lätt har dåliga tryckfördelande egenskaper eftersom ett punkttryck inte fördelas över en större yta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 491
Senast: Marita73
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 484
Senast: Nepenthe
·
Övr. Djur Hittade precis en skittorr groda eller padda i en kruka men vid en närmare titt så lever den, om än knappt. Vad fan gör jag?! Har lagt...
2
Svar
22
· Visningar
3 144
Senast: Sel
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve