Sv: Paddar

Jag ska försöka förklara på ett annat sätt. Om du har en pad och vill kolla hur bra tryckfördelande egenskaper den har, kan du lägga ena handen under paden och sedan trycka hårt med fingret eller något annat trubbigt hårt föremål. Känner du inte trycket igenom paden har den bra tryckfördelande egenskaper. En pad som du lätt kan trycka ihop, dvs komprimeras lätt har dåliga tryckfördelande egenskaper eftersom ett punkttryck inte fördelas över en större yta.

Liknande trådar

Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
693
Senast: Smultron
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
392
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Blev lite inspirerad av tråden under Barn som behandlar FHM's rekomendationer om skärmtid. Vad har man egentligen en padda till? I min... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 540
Senast: Marita73
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
824
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023
  • Presentation bukehund(ar) 2025!