Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är intresserad av tävling inom flera grenar men tycker att det blir onödigt mycket licenser.
Jag tycker att Ridsportsförbundet har hög ryttarlicens och det är för mig personligen irriterande att betala årlig licens för flera hästar.
Så långt jag sett, tycker jag att SIF har för höga avgifter kring tävlandet. Dyra klubbavgifter, relativt dyr ryttarlicens. Jättedyra anmälningsavgifter till tävling.
En likriktning skulle inte skada.
En ryttarlicens och få delta i samtliga discipliner skulle inte skada.
En hästlicens för samtliga discipliner skulle heller inte skada.
Jag kanske missuppfattar nåt, men du tycker kostnaden för tävling på islandshäst är för dyr, att det krävs onödigt mycket licenser för att tävla, men samtidigt tycker du inte att det skulle skada med en hästlicens? Är det då inte bätte som vi har nu - enbart ryttarlicens och ingen hästlicens? Det blir ju både fler licenser och högre kostnader om det krävs hästlicens också. Samt sjukt tråkigt för oss som ibland tävlar andras hästar, och då kanske bara en gång på ett år, då blir det fruktansvärt dyrt att tävla... Även för de som tävlar sina egna men som bara vill tävla nån gång för skojs skull. Personligen tycker jag ryttarlicensen räcker gott och väl och att licensen för lätt klass är billig är helt rätt, det ska inte behöva vara alltför dyrt att tävla nån enstaka gång för skojs skull. Dock håller jag med om att det är dyra avgifter, men det löser man ju knappast genom att införa fler och dyrare licenser.