Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
..sen är det väl också "tvärsomstyrning" på hackamore ?
dom kan inte köra upp nosen för du har tryck i nacken också
Men har dom nackproblem får man ju se över det, vilket dom har bettlöst eller inte.
Så roligt!
Detta är hur spännande som helst!Underbart roligt ....denna har jag väntat på nu i ett helt år som han krånglat, nu har jag visserligen gjort andra saker med honom också men han har ju fortfarande varit het...och jag blir mer o mer övertygad om att han har fått smärta i munnen när han pullar så hårt att han inte orkar ha fokus på nåt annat än det.....Hoppas det nu släpper med allt......
Detta är hur spännande som helst!
Har du haft hästen sen den var unghäst? Har hästen alltid varit lite "skarp"? (hett påbrå?) eller är det något som kommit undan för undan ju mer träning han fått.
Min filosofi är att hett påbrå ger gärna varma hästar. Varma hästar börjar ligga på när det börjar få lite flås, de tar i, man håller emot, de tar i mer, man tar i hårdare...så är kampen igång och helt plötsligt har hästen fått större problem än vad en varm skalle är.
Jag vill alltid stävja hästar som vill ligga på så det inte blir värre. Och detta huvudlag skulle kunna vara en ide att prova på de hästarna.
gulan