Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En häst ser tråkig ut när den är "låst" oavsett vad den har för gångarter i grunden. En lösgjord häst som har bra gångarter ser givetvis flaschigare ut en en lösgjord häst med sämre grundgångarter. Men oavsett hur bra gångarter en häst har från början så kommer den förr eller senare se tråkig ut om den rids så att den blir stum i ryggen.
.
What? Det var ju du som skrev att han såg ut som en förvuxen ponny och jag svarade att det inte ska påverka poängen, eftersom det inte har med saken att göra. Se nedan:Varför blandar du in att hästen är knubbig och refererar till utseendet? Vi pratade ju om gångarter? Du vet precis vad jag menar, jag tycker det är en intressant diskussion och finner ingen anledning att ta till tramsretorik! Det tyder bara på bristande argument.
Att Dalhwinnie inte visar något register håller jag verkligen inte med om, han visar ju längning och i upptagningarna får han in bakbenen.Ja det lär ju inte vara Dalwhinnies grundgångarter (9-8-9) som gör att han ser ut som en förvuxen ponny och inte visar ngt register övht.
Så du menar att bara för att Per som tydligen känner sig orättvist bedömd har valt ut dessa ritter bland sina medtävlande så har han per automatik rätt i att de var felaktigt/"udda" dömda? Nej, du, det var inte heller något bra argument.Dessa ritter/ekipage har ju inte blivit slumpmässigt utvalda ur en klass. Dom är ju utvalda just av den anledningen att det är bedömningar som sticker ut. Annars försvinner ju hela poängen med filmerna. Dom är ju såklart tänkta att utgöra ett diskussionsunderlag. Hade det inte vara lite "udda" bedömningar så finns det ju inget att diskutera..
Att den får 7a på en travökning där den galopperar genom halva diagonalen!!!!!!
Din fråga är lite luddig, så det finns risk för missförstånd, men om jag tolkar din fråga rätt så:Jag har bara sett film 1 och 3 är nr 2 godkänd hingst.