Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Som rubriken säger, hur tar jag lättast/bäst hand om vårt gråvatten? Tänker vi borde försöka ta vara på mer av det vattnet vi använder...
Svar
13
· Visningar
1 921
Senast: Nahar
·
Hemmet Äntligen har dagen kommit när vi ska snygga upp hallen! Besiktningsmannen sågade upp ett hål i golvet när han skulle inspektera...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: fejko
·
IT & mobiler Jag har en iPad Mini och jag hittar inget bekvämt sätt att använda den i sängen. I soffan går det något sånär om man halvligger lite...
Svar
8
· Visningar
508
Fritid Sitter och rensar första (lilla) kantarellskörden som är värd att nämna. Har ätit de första blåbären, och smultronen peakar just nu här...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 139
Senast: Jeffery
·
Kropp & Själ För en del människor verkar det vara ytterst provocerande att må dåligt av kyla och älska värme och må bra och njuta av även riktigt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
9 714
Senast: Badger
·
Mat Kära allvetande Buke. Vet ni om det går att få glass eller milkshake innan 10 på restaurangerna som serverar frukostmenyn tills då? Mvh...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
7 631
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet Vi lånar för närvarande ett hus av en vän, och kommer bo kvar här iaf ett år framåt. Det är ett stort(!) gammalt timmerhus med dålig...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 620
Senast: tara
·
Hemmet Svärmor har fått nya fönster i lägenheten. Tyvärr så har de inte persienner i sig. Vi ska nu försöka hitta några som spänns fast...
Svar
1
· Visningar
351
Tjatter Eftersom det ofta är helt hopplöst att komma på presenter så tänkte jag att en tipstråd är bra. Inleder med förfrågan om tips för...
Svar
0
· Visningar
287
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag har varit deprimerad i minst 10 år. Jag förstår inte varför jag inte kan bli bättre. I grunden har jag egentligen ett bra liv...
Svar
16
· Visningar
2 154
Mat Jag vill komma ifrån chips och godis på kvällarna, men ändå ha något gott snacks att tugga på framför en bra serie eller film. Vad äter...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 417
Mat Jag fick så himla bra tips på restaurang i Varberg av någon trevlig Bukefalist, så jag testar igen. Nu behöver jag era bästa tips på...
Svar
7
· Visningar
1 148
Tjatter Jag tappade nyss min eltandborste ner i en kattmatskål av plast, varpå skålen gick sönder och det skvätte ut våtfoder vilket jag...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag har äntligen tagit tag i att vaccinera mig mot tbe och har bokat tid på måndag. Har tänkt på det i flera år men inte blivit av. Är...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 482
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har nu kommit till det stadie att jag stör mig på mitt ljusa skägg i ansiktet. Jag tror att det är någon försenad fyrtioårskris för...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Ramona
·
Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 504
Senast: Pegasus63
·
Trädgård & Växter Den stora björken vid vårt hus släpper frön nu i miljontal. Men - somliga frön ser ut som små flygplan, andra ser ut som ett stekt ägg...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: Otherside
·
Fritid En till tråd om tält, men de jag hittade var gamla... Jo, visst är vi några här som gillar att tälta? Tycker mig minnas det iaf. Jag...
Svar
0
· Visningar
582
Hemmet Vi ska göra en mindre köksrenovering och eftersom jag står själv med alla färgbeslut pga färgblind make så hoppas jag på lite stöttning...
Svar
14
· Visningar
1 128
Kultur Jag är förtjust i böcker som t.ex. Carin Hjulströms serie om Säbyholms Gröna Fingrar och Kerstin Bergmans böcker om Iris Bure...
Svar
11
· Visningar
732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp