Sex överskattat? Anledningen ä?

Alla hormonella p-medel kan ha påverkan på sexlusten eftersom de förtrycker ens egna hormoner som är högst inblandade i att skapa sexlust. De kan också orsaka att man får torra slemhinnor (visst skrev du nåt i början om det också). Sen kan en hel del psykofarmaka också ha som biverkning att man inte lyckas komma.
Intressant! Jag är ju inne på min tredje hormonspiral och innan dess hade jag p-stav så jag vet ju knappt hur jag är utan! Dock är det så bekvämt att slippa mensen så vill nog inte ta ut min spiral 😑 och jag har ju mycket mediciner har läst att det påverkar sexlusten på FASS. Torra sköra slemhinnor har jag definitivt i underlivet men även ögon och näsa är snustorra!!! Nog en medicin biverkan. Jag menar verkligen att det GÅR inte att ha samlag utan massor av glidmedel. Han fastnar på vägen in 😅 torrare än en öken. Och det börjat alltid blöda (blodet kan iofs bero på att jag har cancer i livmoderhalsen).
 
Och angående partners som blir arga. Rätt eller fel men alla partners jag haft och även de som bara varit dejter har velat ha sex och det ofta. Ingen har lyssnat på att jag inte vill! Träffat fel killar kanske? Och förutom något enstaka undantag har de inte brytt sig om min njutning utan kommer jag inte av lite halvtaskigt fingrande så ger de upp och kör penetration tills de själva kommer. Är min erfarenhet och skulle säga att jag legat med många!
 
Äter en hel rad mediciner bla antidepressiva. Så det kan säkert vara en bidragande orsak. Om någon är kunnig/intresserad så är det:
Morgon: Voxra, Zyprexa, Metadon, Haldol, stesolid
Eftermiddag: Zyprexa, stesolid, haldol, nozinan
Kväll: Zyprexa, Haldol, Stesolid, imovane, melatonin, nozinan

Detta är ändå hälften av de mediciner jag åt när jag satt LVM. Någon som har koll på hur detta påverkar lusten? Har hormonspiral också om det ev kan påverka? (Inne på min tredje hormonspiral).
P-piller kan definitivt påverka sexlusten negativt för personer. Olika såklart.
De kan ju också påverka humöret och måendet på olika sätt. Negativt för vissa.

(Dvs vissa verkar bli irriterade och ha PMS mående hela månaden utom för uppehållet av piller under mensen av dem medan andra verkar bli av med PMS och dåligt mående inför mensen av dem, typ. Vissa kanske iofs inte påverkas alls.)

(Med att tex ha en lust hjälper ju inte just för sex med just den eller den om man inte känner sig kåt på den eller den, det lär ju bara hjälpa om det är någon man känner lust inför eller om man gör det själv rätt och slätt. Äh svårt att uttrycka.)
 
Senast ändrad:
Och angående partners som blir arga. Rätt eller fel men alla partners jag haft och även de som bara varit dejter har velat ha sex och det ofta. Ingen har lyssnat på att jag inte vill! Träffat fel killar kanske? Och förutom något enstaka undantag har de inte brytt sig om min njutning utan kommer jag inte av lite halvtaskigt fingrande så ger de upp och kör penetration tills de själva kommer. Är min erfarenhet och skulle säga att jag legat med många!
Det är inte fel att vilja ha sex ofta. Felet är att dom inte har lyssnat på dej. Ja, du har verkligen träffat fel killar!
Man måste inte komma. Jag kommer aldrig om jag inte har hjälpmedel. Men jag njuter ändå. Att försöka få till det men aldrig lyckas gör bara att jag blir irriterad och tappar lusten för dom vill så himla gärna att jag ska komma och tycka det är skönt. Men som sagt jag tycker det är skönt ändå så det går alldeles utmärkt för min del.
 
Och angående partners som blir arga. Rätt eller fel men alla partners jag haft och även de som bara varit dejter har velat ha sex och det ofta. Ingen har lyssnat på att jag inte vill! Träffat fel killar kanske? Och förutom något enstaka undantag har de inte brytt sig om min njutning utan kommer jag inte av lite halvtaskigt fingrande så ger de upp och kör penetration tills de själva kommer. Är min erfarenhet och skulle säga att jag legat med många!

Ja, det är rövhattar du legat med. Som aldrig borde få röra en kvinna igen.

Det finns nån term för det, när man söker upp och åter-traumariserar sig själv gång på gång.

I mina ögon beskriver du våldtäkter.
 
En liten sido historia: när jag satt på LVM (lagen om tvångsvård för missbrukare, man sitter på låst institution i 6 mån) så delade sjukvården ut vibratorer till alla tjejerna 😆 med orden att det var viktigt för vårat tillfrisknande att vi fick orgasm ofta! Alltså det känns som man åker tillbaka flera 100 år i tiden tills då man ansåg att kvinnlig hysteri botades med orgasm 🫣🫣🫣 behöver jag säga att jag inte tog emot den begagnade vibratorn…
Är det där sant? Låter ju helt galet och borde Anmälas.
 
Det är 100 % sant och egenupplevt! Blev ganska chockad själv när jag förstod att det inte var ett dåligt skämt… :o
Om det inte var allt för länge sen så kan det nog bara värt att anmäla. Låter väldigt konstigt att folk som sitter inlåsta får begagnade sexleksaker utdelade av personalen.

Ang huvudproblemet så tror jag att alla dina läkemedel men även det där traumat du varit med om drar ner på sexlusten. Nu vet jag inte hur gammal du är, men gissar att du är runt 30 så det går att få hjälp att bearbeta traumat och förhoppningsvis kan du någon gång få tillbaka lusten.
 
@ExtraW är det nån förbättring i sexlusten? Kollade YT videos igår på "vuxen"kalendrar och kanske nåt hjälpmedel skulle funka? Satisfyer eller womanizer eller liknande är det många som uppskattar vad jag förstått. Har du sökt nån hjälp av vården för samtal och kanske se över mediciner?
Det verkar ju mindre kul att ha torra och sköra slemhinnor (då tänker jag inte med tanke på sex då det relativt lätt avhjälpt med glidmedel).
 
@ExtraW är det nån förbättring i sexlusten? Kollade YT videos igår på "vuxen"kalendrar och kanske nåt hjälpmedel skulle funka? Satisfyer eller womanizer eller liknande är det många som uppskattar vad jag förstått. Har du sökt nån hjälp av vården för samtal och kanske se över mediciner?
Det verkar ju mindre kul att ha torra och sköra slemhinnor (då tänker jag inte med tanke på sex då det relativt lätt avhjälpt med glidmedel).
Det är tyvärr ingen förbättring. Men är singel just nu så därför blir det inte så stort problem. Men har inte fått orgasm på över ett år. Har satysfyer men den gör varken till eller från på mig. Förut kunde jag komma ibland av vibrator men nu går det verkligen inte det heller.
Har inte pratat med vården om det men det skulle helt klart vara nice att ha lite mer återfuktade slemhinnor
 
Om det inte var allt för länge sen så kan det nog bara värt att anmäla. Låter väldigt konstigt att folk som sitter inlåsta får begagnade sexleksaker utdelade av personalen.

Ang huvudproblemet så tror jag att alla dina läkemedel men även det där traumat du varit med om drar ner på sexlusten. Nu vet jag inte hur gammal du är, men gissar att du är runt 30 så det går att få hjälp att bearbeta traumat och förhoppningsvis kan du någon gång få tillbaka lusten.
Ja du har ju helt rätt i att jag äter mycket mediciner som säkert kan påverka. Sen är det sant dedär med traumat också det påverkar mig mer än jag erkänner för mig själv! Jag är runt 30. Ska försöka söka psykolog hjälp.
 
Ja du har ju helt rätt i att jag äter mycket mediciner som säkert kan påverka. Sen är det sant dedär med traumat också det påverkar mig mer än jag erkänner för mig själv! Jag är runt 30. Ska försöka söka psykolog hjälp.
Om du känner att det är något du saknar, känn ingen press att på något sätt vara sexuellt aktiv om det inte är så att det är något du själv känner ett behov av. Det är helt ok att vara asexuell också. Tänker att det liksom ska handla om dina egna behov inte de krav du känner från omvärlden. Psykologhjälp för trauma är ju bra för ditt mående på andra plan också och behöver ju inte ha som mål att du ska bli sexuellt aktiv (även om så är bara med dig själv) utan kan ju handla om att helt enkelt må bättre generellt.
 
Har inte pratat med vården om det men det skulle helt klart vara nice att ha lite mer återfuktade slemhinnor
Det finns receptfria medel som hjälper mot torra slemhinnor i underlivet på apoteket, t.ex Vagisan. Bara att slippa vara snustorr där gör ju att man slipper en del besvär. Är slemhinnorna i näsan också torra går det att använda näsolja och/eller återfuktande nässpray.

Sen tror jag tyvärr att det tar längre tid för naturlig sexlust att komma tillbaka om man gång på gång tvingar sig till sex utan att ha lust till sex, särskilt om man har ett grovt övergrepp i historiken.
Jag vet att många terapeuter ger rådet att ändå ha sex för att i någon mån "få igång" sexlusten, men det måste väl ändå förutsätta att man njuter av sex när man väl har det.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 024
Senast: mars
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 096
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp