Sex överskattat? Anledningen ä?

Tusen tack för era svar! Läser och begrundar allt mycket noga!!!!

Kan säkert vara mitt trauma som ställer till det i kombo med att jag kanske är asexuell.

Vad ska man satsa på för sexleksaker då? Iofs kanske ingen sexleksak kommer kunna ge mig min lust tillbaka (för hade faktiskt lust då jag var i nedre tonåren).
Med min satysfyer jag kommer kanske en av tjugo gånger jag använder den.

Men visst kan det vara traumat och i kombo med dåligt mående och mitt missbruk som totalt har dödat min sexlust!!
Börja med en psykolog eller annat proffs för att få hjälp att bearbeta allt och må bättre. OM du sedan känner att du vill ha sex, köp några olika typer av leksaker och se om någon passar dig. OM du sedan vill blanda in en annan person i det hela, se då till att göra det med en person som verkligen bryr sig om dig, lyssnar på dig och är genuint intresserad av att det ska vara bra för dig också. De personerna är inte alltid lätta att hitta, men de finns.
 
Tusen tack för era svar! Läser och begrundar allt mycket noga!!!!

Kan säkert vara mitt trauma som ställer till det i kombo med att jag kanske är asexuell.

Vad ska man satsa på för sexleksaker då? Iofs kanske ingen sexleksak kommer kunna ge mig min lust tillbaka (för hade faktiskt lust då jag var i nedre tonåren).
Med min satysfyer jag kommer kanske en av tjugo gånger jag använder den.

Men visst kan det vara traumat och i kombo med dåligt mående och mitt missbruk som totalt har dödat min sexlust!!
Det finns mediciner som även påverkar sexlusten rejält. När jag åt sertralin så hade jag ingen sexlust alls.
 
Jag använder mig av Lelos produkter, för mig så är det viktigt att det är visuellt snyggt och materialet är trevligt.
Har deras Sona som också använder sig av tryckluft.
De har även en Ina Wave jag kan rekommendera.
 
Det är verkligen som att det kommer en dammsugare och suger snustorrt i mitt underliv så fort jag är i en sexuell situation. Det blir verkligen torrare än Sahara 🤭 som sagt, litervis med glidmedel behövs…
Vad är det för karl du har som vill ha sex fast din kropp skriker nej :(? När du dessutom har en historik med extrema övergrepp?

Ni kanske ska ta ett lååååångt uppehåll med penetration tills du känner dig trygg igen?
 
Det är en sak jag funderat på. Tycker verkligen alla att orgasm är något skönt? Jag tycker bara att det låter obehagligt utefter hur jag hört det beskrivas! Typ som när man har haft myror i fötterna och det börjar gå över.
 
Det är en sak jag funderat på. Tycker verkligen alla att orgasm är något skönt? Jag tycker bara att det låter obehagligt utefter hur jag hört det beskrivas! Typ som när man har haft myror i fötterna och det börjar gå över.
De få gånger jag har fått orgasm (var nog ett år sedan sist) så har det alltid varit väldans väldans skönt för mig och skön känsla i hela kroppen! Är väl mest därför jag inte bara skiter i allt som har med sex att göra, för att jag så gärna vill ha den sköna upplevelsen igen!!!
 
En liten sido historia: när jag satt på LVM (lagen om tvångsvård för missbrukare, man sitter på låst institution i 6 mån) så delade sjukvården ut vibratorer till alla tjejerna 😆 med orden att det var viktigt för vårat tillfrisknande att vi fick orgasm ofta! Alltså det känns som man åker tillbaka flera 100 år i tiden tills då man ansåg att kvinnlig hysteri botades med orgasm 🫣🫣🫣 behöver jag säga att jag inte tog emot den begagnade vibratorn…
 
En liten sido historia: när jag satt på LVM (lagen om tvångsvård för missbrukare, man sitter på låst institution i 6 mån) så delade sjukvården ut vibratorer till alla tjejerna 😆 med orden att det var viktigt för vårat tillfrisknande att vi fick orgasm ofta! Alltså det känns som man åker tillbaka flera 100 år i tiden tills då man ansåg att kvinnlig hysteri botades med orgasm 🫣🫣🫣 behöver jag säga att jag inte tog emot den begagnade vibratorn…
Men alltså vad fan är det som händer?!
 
En liten sido historia: när jag satt på LVM (lagen om tvångsvård för missbrukare, man sitter på låst institution i 6 mån) så delade sjukvården ut vibratorer till alla tjejerna 😆 med orden att det var viktigt för vårat tillfrisknande att vi fick orgasm ofta! Alltså det känns som man åker tillbaka flera 100 år i tiden tills då man ansåg att kvinnlig hysteri botades med orgasm 🫣🫣🫣 behöver jag säga att jag inte tog emot den begagnade vibratorn…
Och BEGAGNADE också?! Hade väl varit en sak om de erbjudit nya som man fick behålla sen men alltså va????
 
Alltså jag blir UPPRÖRD över att du inte får hjälp att bearbeta ett sånt trauma pga dina drogproblem. Sådana saker kan ju vara porten in i missbruk och det är ju superviktigt att få hjälp att hantera det hela av proffs för att kunna ta sig ur missbruket.
 
Senast ändrad:
En liten sido historia: när jag satt på LVM (lagen om tvångsvård för missbrukare, man sitter på låst institution i 6 mån) så delade sjukvården ut vibratorer till alla tjejerna 😆 med orden att det var viktigt för vårat tillfrisknande att vi fick orgasm ofta! Alltså det känns som man åker tillbaka flera 100 år i tiden tills då man ansåg att kvinnlig hysteri botades med orgasm 🫣🫣🫣 behöver jag säga att jag inte tog emot den begagnade vibratorn…
Jag kan tycka att det är bra att man inser att kvinnorssexlust är viktigt, men det där känns ju helt sjukt.
 
Det är en sak jag funderat på. Tycker verkligen alla att orgasm är något skönt? Jag tycker bara att det låter obehagligt utefter hur jag hört det beskrivas! Typ som när man har haft myror i fötterna och det börjar gå över.
Jag tycker det är otroligt skönt. Typ som @skiesabove säger, som en nysning som byggs upp, tills den exploderar i en härlig känsla som går som en våg av välbehag genom hela kroppen. Och sen är jag härligt avslappnad :D
 
Men det är ju så OMSTÄNDLIGT att ha sex. Så mycket snabbare att fixa själv. Tar en minut och så kan man fortsätta med livet.
Ja nu pratar jag bara om själva orgasmen, oavsett om jag ordnar det på egen hand eller med partner.
Men ja, visst kan det vara omständligt med sex. Fast han jag ligger med nu är så otroligt rolig och bra och sexig att ligga med att jag väljer det alla dagar i veckan över att sköta det själv. Men jag har heller aldrig tänt på någon som jag tänder på honom, det bidrar nog i allra högsta grad.
 
Jag är queer. Jag kallar mig så för att min sexualitet är alldeles för komplicerad för att beskrivas kort.
Jag är antingen a-/demisexuell eller har en slags rädsla för sex med en man - men än så länge har jag inte hamnat i en sådan situation där jag kan tänka mig ha sex. Så jag känner mest att det får vara så, känner jag för att ha sex någon gång så blir det så, om inte så är det ändå okej också.
Jag pratade med en psykolog om detta och hen sa att man får ju inte veta om man inte vågar ta steget ut och börja dejta etc. Men jag känner ändå att det får vara okej att inte ha sex oavsett vilken anledning.
(Kan vara lite svårare med förhållanden då jag inte vet hur jag är i ett sådant, men det får också komma när det kommer.)

Jag nöjer mig med att ha orgasm själv då och då, och där är jag mest aegosexuell (en till anledning till att kalla mig queer kort och gott).
Och på det viset så behöver jag inte heller tänka på någon annans behov, utan gör det hur sällan eller ofta jag än vill :D
 
Jag är queer. Jag kallar mig så för att min sexualitet är alldeles för komplicerad för att beskrivas kort.
Jag är antingen a-/demisexuell eller har en slags rädsla för sex med en man - men än så länge har jag inte hamnat i en sådan situation där jag kan tänka mig ha sex. Så jag känner mest att det får vara så, känner jag för att ha sex någon gång så blir det så, om inte så är det ändå okej också.
Jag pratade med en psykolog om detta och hen sa att man får ju inte veta om man inte vågar ta steget ut och börja dejta etc. Men jag känner ändå att det får vara okej att inte ha sex oavsett vilken anledning.
(Kan vara lite svårare med förhållanden då jag inte vet hur jag är i ett sådant, men det får också komma när det kommer.)

Jag nöjer mig med att ha orgasm själv då och då, och där är jag mest aegosexuell (en till anledning till att kalla mig queer kort och gott).
Och på det viset så behöver jag inte heller tänka på någon annans behov, utan gör det hur sällan eller ofta jag än vill :D
Jag är likadan.
 
Tack för era svar läser allting noga! Ni är ju många som skriver att man ska ta reda på vad man själv tänder på….men jag tänder ju liksom inte på NÅGONTING!!! Hur gör man då???
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 024
Senast: mars
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 096
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp