Sex överskattat? Anledningen ä?

Det låter ju som ett fruktansvärt trauma, inte konstigt om sexlusten försvinner efter något sådant. Får du hjälp att bearbeta det nu?
Nej ingen hjälp med det tyvärr 🙁 stod i kö för psykolog i typ 3 år men fick veta att de tagit bort mig från kön då de tycker jag är för nere i mitt missbruk för att kunna ta till mig vård 🙁 all hjälp jag får nu är fokus på mitt missbruk tyvärr…
 
Nej ingen hjälp med det tyvärr 🙁 stod i kö för psykolog i typ 3 år men fick veta att de tagit bort mig från kön då de tycker jag är för nere i mitt missbruk för att kunna ta till mig vård 🙁 all hjälp jag får nu är fokus på mitt missbruk tyvärr…
Att bearbeta ett så stort trauma borde ju vara högst relevant för att få dig ur missbruket? Hoppas du får bättre hjälp snart.
 
@ExtraW jag är aldrig kåt och är aldrig intresserad av sex. Kanske om förhållandet är nytt (säg de första två veckorna).

Och jag tror att kanske de flesta kvinnor inte kommer av penetrerande sex.

Kortfattat: ha inte sex om du inte själv är sugen. Om du har sex, använd vibrator samtidigt.

Och sen mår du ju så himla dåligt just nu att det är svårt att veta hur du funkar så du är okej igen.
 
Det finns ju massor av undersökningar och böcker om kvinnlig sexlust och orgasm. (Hite-rapporten t.ex.)
Det är ovanligt att kvinnor kommer av enbart penetrerande sex. Självfallet förekommer det men det är ovanligt.

Jag blir ledsen av att fortfarande idag 2022 finns det män som tror att deras penis är vägen till lycka för kvinnor.

För egen del är orgasm vid sex med mig själv är skapligt värdelöst. Jag blir inte kåt. Jag behöver ett fungerande regelbundet sexliv för att det ska funka att onanera.
Och det behövs en partner som är intresserad och gillar sex tillsammans med mig.

Och förspel - är det en okänd värld för män??
 
Det finns ju massor av undersökningar och böcker om kvinnlig sexlust och orgasm. (Hite-rapporten t.ex.)
Det är ovanligt att kvinnor kommer av enbart penetrerande sex. Självfallet förekommer det men det är ovanligt.

Jag blir ledsen av att fortfarande idag 2022 finns det män som tror att deras penis är vägen till lycka för kvinnor.

För egen del är orgasm vid sex med mig själv är skapligt värdelöst. Jag blir inte kåt. Jag behöver ett fungerande regelbundet sexliv för att det ska funka att onanera.
Och det behövs en partner som är intresserad och gillar sex tillsammans med mig.

Och förspel - är det en okänd värld för män??
Det är ju inte sagt att man blir tänd av förspel heller.
 
Tror mer o mer att jag faktiskt är asexuell! Är nog svaret varför jag aldrig kommer! Synd på ett sätt för det är ju skönt att få orgasm! Men det får man kanske lära sig vara utan.

Har även en relativt obearbetad SADISTISK gruppvåldtäckt när jag vad 17 år. Tror faktiskt inte jag kännt lust eller kåthet sedan den våldtäckten var…

Kan ju hända att både kropp och knopp minns detta alltför väl fortfarande. Du kanske skulle ha fått hjälp med att bearbeta detta?
 
Känner absolut igen mig. Har länge trott att det varit något fel på mig men har nu de senaste åren fått mer förståelse. Vill verkligen tipsa om podden Sex på riktigt - med Marika Smith. Hon förklarar på ett väldigt bra sätt olika känslor och situationer. Jag började onanera tidigt och har prövat mig fram med allt möjligt men tycker ändå inte att det är skönt. I grund och botten gillar jag sex - eller tanken på det. Tror att en liten del av mig är porrskadad och resten formad av de samlag med m*n som jag haft. Jag är en sån där person som inte vill vara till besvär och har således väldigt svårt för att uttrycka vad jag gillar och inte. När sex med många olika ser ungefär likadant ut är det svårt att se hur det skulle kunna vara annorlunda. Lite till inget förspel, oralsex för honom och ett halvtaskigt försök att fingra eller slicka mig, sedan kvarstår penetration till utlösning och sedan är det slut. Mina partners har inte varit särskilt uppmärksamma eller engagerade i att det ska vara lika skönt för mig som för dem. Jag tar ansvaret för att min kommunikation kan vara dålig inte men deras kassa samspel, eller avsaknad av det. Blir ibland mörkrädd av m*ns okunskap. En som strax efter lite hånglande kände efter uttryckte hur våt jag var redan, varpå jag då talade om att nej, det där är flytningar. Noll förståelse. Hitta klitoris utan att titta? Helt omöjligt. En m*n verkade tro att ju snabbare fingrarna rör sig desto fortare går det över, vilket bara resulterade i ett blodbad.
Köpte för ett par år sedan en satisfyer och den har på inga vis förändrat mitt liv. Den kan ge något liknande en orgasm men inte mer än så och definitivt inte med en partner.
 
Känner absolut igen mig. Har länge trott att det varit något fel på mig men har nu de senaste åren fått mer förståelse. Vill verkligen tipsa om podden Sex på riktigt - med Marika Smith. Hon förklarar på ett väldigt bra sätt olika känslor och situationer. Jag började onanera tidigt och har prövat mig fram med allt möjligt men tycker ändå inte att det är skönt. I grund och botten gillar jag sex - eller tanken på det. Tror att en liten del av mig är porrskadad och resten formad av de samlag med m*n som jag haft. Jag är en sån där person som inte vill vara till besvär och har således väldigt svårt för att uttrycka vad jag gillar och inte. När sex med många olika ser ungefär likadant ut är det svårt att se hur det skulle kunna vara annorlunda. Lite till inget förspel, oralsex för honom och ett halvtaskigt försök att fingra eller slicka mig, sedan kvarstår penetration till utlösning och sedan är det slut. Mina partners har inte varit särskilt uppmärksamma eller engagerade i att det ska vara lika skönt för mig som för dem. Jag tar ansvaret för att min kommunikation kan vara dålig inte men deras kassa samspel, eller avsaknad av det. Blir ibland mörkrädd av m*ns okunskap. En som strax efter lite hånglande kände efter uttryckte hur våt jag var redan, varpå jag då talade om att nej, det där är flytningar. Noll förståelse. Hitta klitoris utan att titta? Helt omöjligt. En m*n verkade tro att ju snabbare fingrarna rör sig desto fortare går det över, vilket bara resulterade i ett blodbad.
Köpte för ett par år sedan en satisfyer och den har på inga vis förändrat mitt liv. Den kan ge något liknande en orgasm men inte mer än så och definitivt inte med en partner.
Alltså satisfyer måste vara den mest överskattade uppfinningen.

Jag har någon riktigt billig klassisk vibrator som funkar hundra miljoner gånger bättre. Plus att den är liten och smidig.
 
Och jag vill bara flika in att jag inte tyckte att satisfyern var så himla satisfying alls, men så provade jag Womanizern istället, den passade mig så mycket bättre!
Jag köpte nått liknande. Vet inte vad den kallas men det var ta mej sjutton det bästa jag provat nån gång. Kan ibland ha svårt att komma med vibrator fast det funkar för det mesta men det kan ta en bra stund. Men med den här så kommer jag fortare och får mycket bättre orgasmer. Men vibrator kan det variera.
 
Jag går sällan igång "bara sådär" utan jag läser gärna kioskromaner à la Harlequin-typ o bara - åh damn :o:o



Men har man varit med om ett trauma så kan det nog vara så att man behöver proffshjälp först.
Helt fruktansvärt att du inte fått det.

Men för att svara på din första fråga, försök hitta saker som du känner gör att det "pirrar i magen" snarare än att det ska leda till orgasm.
Det beror ju på vad man tilltalas av men finns ju film/bild/text mm.
Jag kan gilla sensuella bilder (typ svartvita) som är mer utmanade än ren "porr".
 
Alltså satisfyer måste vara den mest överskattade uppfinningen.

Jag har någon riktigt billig klassisk vibrator som funkar hundra miljoner gånger bättre. Plus att den är liten och smidig.
Har rätt många leksaker och de vanliga vibratorerna gör varken mer eller mindre för min del.
 
Tusen tack för era svar! Läser och begrundar allt mycket noga!!!!

Kan säkert vara mitt trauma som ställer till det i kombo med att jag kanske är asexuell.

Vad ska man satsa på för sexleksaker då? Iofs kanske ingen sexleksak kommer kunna ge mig min lust tillbaka (för hade faktiskt lust då jag var i nedre tonåren).
Med min satysfyer jag kommer kanske en av tjugo gånger jag använder den.

Men visst kan det vara traumat och i kombo med dåligt mående och mitt missbruk som totalt har dödat min sexlust!!
 
Det är verkligen som att det kommer en dammsugare och suger snustorrt i mitt underliv så fort jag är i en sexuell situation. Det blir verkligen torrare än Sahara 🤭 som sagt, litervis med glidmedel behövs…
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 024
Senast: mars
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 096
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp